رویای دیگر

سرمایه هر دل حرفهایی است که برای نگفتن دارد. «دکتر شریعتی»

رویای دیگر

سرمایه هر دل حرفهایی است که برای نگفتن دارد. «دکتر شریعتی»

غر زدیم!

 

سال نو مبارک. رکورد زدم تو دیر پست دادن. شمال بودیم و آمدیم و مشغولیم. تو شمال دیدم که " نه زمین حاک قدیمی نه هموا همون هواست"

 

دستور میدم قیمتا کم بشه ! دستور میدم همه چیز درست بشه! دستور میدم همه چیز خوب باشه! بابا ایول به این توهم...

 

خیلی جالبه . همه میگن رئیس جمهور در مورد ارزان شدن مسکن حرف بزنه قیمت می ره بالا. اخیرا ایشان گفتند که باید ارزان شود.خدا بخیر بگذرونه.

 

البته ما سالی یک و نیم میلیون مسکن باید احداث می کردیم از 7 سال قبل. این دولت زیاد هم تقصیر ندارد. با 5 سال تجمع کم کاری در این بخش مواجه شد.در زمان دولت قبل فقط 300 هزار تا در هر سال ساخته شده. یعنی الان در لحظه باید 7 میلیون واحد ساخته بشه تا مشکل مسکن رفع بشه. یه حساب ساده هم می گه امکان نداره. هر واحد رامتوسط 70 متر هم که بگیریم تقریبا 500 میلیون متر احداث می خواهیم. کلی هم به ازاء این مسکن های جدید باید زیر ساختهای شهری ساخته بشه مثل مراکز خرید و خیابان کشی و آتش نشانی و تفریح گاه و ... که مقدار احداث را دو برابر می کند یعنی انگار باید یک میلیارد متر بسازیم. زمینش هم که مجانی باشه هر متر لااقل 300 هزار تومان قیمت احداث داره. یعنی 300 هزار میلیارد تومان . دلار که 1000 تومان بگیریم میشود 300 میلیارد دلار. این پول رو از سر قبرمون بیاریم؟! سه سال فروش نفته. میدن برای این کار یا برای .... هزینه میشه ؟پس بدانید و آگاه باشید که حالا حالا ها مشکل مسکن در کشور حل شدنی نیست و باید سماق مکید.جوانان حتما زود ازدواج کنند! فسا ددر جامعه کم بشه !

 

بحران بی آبی هم داریم امسال. تابستان مطمئن باشید تهران هفته ای سه روز قطعی آب دارد. آسمان بدجوری بر زمین بخیل شده. در زمان سرمای زمستان که افت گاز داشتیم، نیروگاههای حرارتی شات دان کردند که گاز مصرف نکنند و برسه به خانه های مردم(از این نوع تفکری که در دولت فعلی خیلی رواج دارد) ولی غافل از اینکه دوستی خاله خرسه است ! وزارت نیرو برای اینکه برق بیشتری تولید کند تا جبران نیروگاههای حرارتی بشود، ظرفیت نیروگاههای برقابی را زیاد کرد و آب پشت سد ها را خالی کرد برای تولید برق. به امید بارشهای زمستانی و بهاری که خبری نیست و ظاهرا نخواهد بود و خشکسالی بی نظیر 40 سال اخیر را شاهدیم. احسنت به این تصمیمات داهیانه !

 

غر زدیم به مقداری مبسوط! ایشالا که درست میشه.

 

لب تو میوه ممنوع ولی لبهایم

هر چه از طعم لب سرخ تو دل کند نشد

 

منصور