رویای دیگر

سرمایه هر دل حرفهایی است که برای نگفتن دارد. «دکتر شریعتی»

رویای دیگر

سرمایه هر دل حرفهایی است که برای نگفتن دارد. «دکتر شریعتی»

پدر بزرگ هم رفت

 

تنها باقیمانده کل فامیل از قرن قبل ٬ روز شنبه ساعت ۵ عصر از بین ما رفت. دو سال و نیم بعد از مادر بزرگ. قبرشان در قطعه ۲۲۴ دو طبقه است و مادر بزرگ در طبقه زیرین.

در این سالهای آخر مریضی و زمین گیری از یک سال قبل تا حال٬‌یک بار کسی صدای شکایتی از او نشنید. یک بار کسی یادش نمی آید که گفته باشد آخ. یک بار کسی نشنید که گفته جاییم درد می کند.

خدایش بیامرزد.

ختم : چهارشنبه ۳۱ مرداد از ساعت ۱۵/۳ تا ۴۵/۴ عصر . مسجد صاحب الزمان اول بهبودی

سخنران مجلس ختم : به احتمال ۵۰- ۵۰  آقای صدیقی

 

منصور

پس چرا در برای ما همیشه به روی یک پاشنه می چرخد؟!

 

 

1-      عید سعید مبعث پیامبر عظیم الشان اسلام صلوات الله علیه و آله بر همگان مبارک باد. روز شروع نزول بیکران رحمت للعالمین.

 

2-      تجربه نبوی قابل بسط است یا نه؟ یا تصورات است؟ کتاب ملهم از نبی مکرم داریم یا نه؟ جنبه وحیانی قابل تکرار نیست و رویاها هست؟ این مرتیکه سلمان رشدی همین را دستمایه قرار داده که آن کتاب ضاله را نوشته؟ میشود یا نمیشود؟ علم الانسان ما لم یعلم...

 

3-      خیلی وقته پست ندادم. در ماه مرداد هیچ...

 

4-      دیروز سخنرانی علامه جعفری در سال 76 را پخش می کرد. عالی بود. واقعا هر چقدر سعی می کرد سطح پایین حرف بزند نمی شد. لقد کرمنا بنی آدم... خیلی حرف داره. لااقل می دونم که خیلی داره.

 

5-      این ایام دنبال خونه می گشتیم. از جای قبلی پاشدیم. در یکی از این گشتن ها ، کابل برق وسط خیابون اتصال کرد و کنده شد افتاد رو ماشین اینجانب. خدا رحم کرد وگرنه الآن این پست از برزخ بدست شما می رسید!

 

6-      از یکی پرسیدن تا حالا "هالتر" زدی؟ گفت جوونی هام می زدم . الآن دیگه " هال" ندارم فقط همون " تر" رو می زنم! بدون شرح و توضیح!

 

7-      حرف زیاده و وقت کم.

 

8-      تو دو هفته شش تا عروسی دعوتیم! خدا زیاد کنه. بعضی هاش هم مدتها منتظر بودیم که وقتش برسه. جالبه هنوز تو مملکت ما امید به زندگی هست !

 

9-      میگم قراره همه چیز درست بشه. پدر بزرگم هم می گفت به ما هم جوون که بودیم همین رو می گفتن. حالا قراره درست بشه.

 

10-  رفتیم فیلم "قاعده بازی" . صدهزارن رحمت به فیلم رئیس. تهوع شدم وسطش. گول اینهمه بازیگر معروفش رو خوردیم که بخاطر نون رفتن بازی کردن. البته بعد فیلم فهمیدم بخاطر نون بوده. آقای عبدی! تو توی "هنرپیشه" مخملباف و "مادر" مرحوم حاتمی یازی کردی. این چی بود دیگه؟! به قول یکی از دوستان ، اسم فیلم را باید پیوسته خوند، یعنی با سکون "ه" !!!

 

11-  "سیاست ما عین دیانت ماست ." جمله معروف مدرس است که نمی دونم منظورش اون موقع چی بوده که اینرا گفته ولی الآن این جمله کاملا درست است. چون سیاست ما دقیقا همون جوری است که دیانت داریم ! یعنی هر دو شل و ول و قشری!

 

منصور