رویای دیگر

سرمایه هر دل حرفهایی است که برای نگفتن دارد. «دکتر شریعتی»

رویای دیگر

سرمایه هر دل حرفهایی است که برای نگفتن دارد. «دکتر شریعتی»

یه پست نسبتا طولانی برای خوانندگان٬ بعد مدتها!

 

0-   هیچکی عاشقت ، اینجور که منم ، نبود و نشد ، لاف نمی زنم

           

1-      یک متن بلند بالا نوشتم دیشب ، ولی فرصت نشد  upکنم. اومدم دیدم کلا save نشده بوده. حجمش صفر کیلو بایته. قسمت نبوده حتما . ولی از من به شما نصیحت ، روی desktop هیچی save نکنید. این بار چندمه که می پره.

 

2-      آهنگ های جاودانه ایرانی ، سلطان قلبها از انوشیروان روحانی. چی ساخته که رسوخ کرده در فرهنگ ما. سازنده "مرا ببوس" ویگن  نمی دونم کیه. جالبه که یکی آهنگ میسازه ، اصالت دار و عمیق ، موندگار میشه. سر چهار راهها و جلو تالار وحدت با آکاردئون( مخصوص روشندلان ) و ویولون ( بقیه مردم ) می نوازندش. آهنگهای واروژان. عجب چیزایی خلق می کردند. الان هم هستند! از نام بردن این عزیزان به علت شبهه تبلیغ خودداری میشود!

 

3-      کفش های نارنجی تو ، زیباتر از خودِ غروب
اهل کجای بندری ، کجای آفتابِ جنوب
شبیه خاطره نیستی ، حوصله سر نمی بری
از خواب و از رویا سری ، حتی خوش سلیقه تری

 

4-      این اتفاق سه بار پشت سر هم به فاصله یک ماه به یک ماه برایم افتاده . بی کم و کاست. قضاوت با خودتان.

"اینکه خروجی بلوار شهید صالحی به شیخ فضل الله رو که می پیچی ، پلیس به علت استفاده از موبایل متوقفت می کنه، افسر مربوطه مدارک رو ازت می گیره  ، با لهجه غلیظ اصفهانی ، بسیار مودب باهات حرف می زنه ، نصیحتت می کنه و به ابعاد خطرات صحبت با موبایل در هنگام رانندگی واقفت می کنه، تو هم می گی من تو عمرم دو بار تصادف کردم و هر دو به علت صحبت با موبایل بوده ، و او می گه باریکلا ، ببین خودت هم قبول داری.با خط بسیار زیبا قبضت رو می نویسه و بعد که به اسم گواهینامه ت می رسه می گه با سعید آقاخانی نسبت نداری؟ و تو می گی چرا یک نسبت دوری داریم ( در حد اینکه همه فرزند ابوالبشریم! ) و او با یک استریپ (!) اصفهانی میگه نـــــــــــــه ! راس می گویی؟! و بعدش می گه جای هفت تومان ، چهار تومان نوشتم، کاری که از دست ما بر میاد. "

بی کم و کاست این سناریو سه بار تکرار شده. میخین باور کونین ، میخین باور نکونین!

5-       

موی تو آرامش آب
بوی تو عطر صد کتاب
بوسه ی جادویی تو
کشف دوباره ی شراب

حرف تو گیلاس درشت
ناز تو ابریشم چین
اسم تو یاد گل یاس
بغض تو لرزش زمین

           

     6-

امشب خاطرات رو ورق زدیم و صورت عکس تو آلبوم خیس شد. یادم اومد برای حفظ رفاقت با یکی از دوستان چه زحماتی متحمل شدم و او چه برخوردی کرد.توهین آمیز بود. بعدا فهمیدم که حفظ دوستی نه به هر قیمتی و همه کس.یک طرفه هم دوستی نکیند. خام بودم . مثلا یک رقم اینکه در مقابل تلفن های متعددی که بهش می زدم ، یک بار هم به من زنگ نزد.  چند وقت پیش که دیدمش اومد زرت و پورت کنه بهش گفتم : "بیا سیاه و سفید برو رنگی بیا" ! البته ببخشید سانسور شد!

 

     7-

خبرنگار از پوتین پرسید قول می دهید توی روسیه هم یک مصاحبه با ما بکنید؟ پوتین جواب داد "من فقط به مامانم قول میدم"                                                           

 

     8-

            من از تویی که بد کردی با من ، گله میکنم ، دل نمی کنم

 

منصور

                                     

یک شعر

 

شعری که به حال و روز من می خورد:

 

 

به قصه های غریبانه ام ببخشایید !

که من ـ که سنگ صبورم ـ

                                  نه سنگم و نه صبور !

 

دلی که می شود از غصه تنگ ٬ می ترکد !

چه جای دل که در این خانه سنگ می ترکد !

 

در آن مقام ٬ که خون از گلوی نای چکد

عجب نباشد اگر بغض چنگ می ترکد

 

چنان درنگ به ما چیره شد ٬ که سنگ شدیم !

دلم از این همه سنگ و درنگ می ترکد

 

منصور

شطحیات + کشکول + حرف حسابی!

 

1-      چه بوی خوبی میاد. بوی زندگی. پشت فرمون نشسته ای و داری توی چمران گاووار رانندگی میکنی. نفس عمیق تر می کشی.

 

2-      تاراج شده ام . تمام شده ام . گم شده ام.

3-      خبرنگار امریکایی ، جواب صریح می خواهد و اطلاعات و اخبارش به روز نیست.

4-      کلاس می ری میای- اینور اونور میزنی- میری بیرون وبرمی گردی- برنامه دارید.تشنگی – ساعت 9 پست میدی.

5-      مهمانید- مهمان دارید. مهمان دارند! فکر کردیم از عالم تجرد که در می آییم افطار ها می رویم خانه. تو این 12 روز که نشده تا بعد...

6-      بعد افطار آب بازی می کنی. ترو خدا می بینید! بچه شدیم!

7-      حس بودن میکنی. حس مهم بودن میکنی .حس میکنی احساس داری.

8-      مثل یه رویا می آید و میرود.

9-      هنوز از هرم تنت داره می سوزه تنم.

10-  رئیس ، چه واژه غریبی!

11-  حالت از هر چی آدم بد بهم می خوره !

 

 

عشقت بمن داد عمر دوباره

معجزه با تو فرقی نداره

 

منصور