رویای دیگر

سرمایه هر دل حرفهایی است که برای نگفتن دارد. «دکتر شریعتی»

رویای دیگر

سرمایه هر دل حرفهایی است که برای نگفتن دارد. «دکتر شریعتی»

استفاده تقریبا ابزاری از وبلاگ !

 

۱- آهان ! ایول ... بعضی آی اس پی ها که فیلتر رو برداشتن ، یه خورده بازدید کننده پیدا کردیم ! جیگرمون جلال پیدا کرد !

 

۲- رشته کلام از دستم در رفته. یه مدته که چیزی ننوشتم ، از فرم ایده آل دور شدم. خدارو شکر که تا حدی راه افتاده این بلاگ . بیکاری داشت مفسده ایجاد میکرد! کارمون میکشید به اکس و توهم و صحبت با سگ و گربه!

 

۳- خواهش میکنم جواب این سوال من را بدهید و با این کار به من کمک کنین:

راه برخورد با آدم احمق چیه؟ کسی که هیچ چیز – به معنای واقعی کلمه – حالیش نباشه. با این آدم چکار باید کرد؟

 

۴- دانش آموزان خیلی خوبی دارم. و اما بنعمه ربک فحدث. در طول تابستان ، پنجشنبه ها تعطیلند. این هفته ، در شرایط عسر و حرج(!) ، چهارشنبه اعلام کردم که فردا کلاس فوق العاده دارین. هیچ کس غر نزد. واقعا به داشتن همچین شاگردهایی افتخار میکنم. البته دروغ چرا ! یکی دو مورد نق و نال بود که اون هم " خورشتش " بود!

 

۵- یه شعر می آرم از مریم حیدرزاده. مناسب حال خیلی هاست. مخصوصا مناسب این است که یک فرد بخصوص این شعر رو خطاب به من بخونه! شاید هم دو نفر باشند که جا داشته باشه من رو با این شعر مورد خطاب قرار بدن !

 

با تشکر از شما می خوام بگم
محض این دلی که دربدر شده
ما رو از یاد ببرین که واسه ما
عشقتون مایه ی دردسر شده


با تشکر از شما می خوام بگم
سایه تون زیاد شده از سر ما
که دیگه بیشتر از این جا نداره
واسه این شراب غم، ساغر ما


با شما آیینه پر از ترانه نیست
با شما ترانه عاشقانه نیست
حالا خواستن شما برای ما
دیگه خوندنی ترین بهانه نیست


با تشکر از شما می خوام بگم
اگه میشه ما رو تنها بزارین
توی حال خودمون جا بزارین
بی خیال برا یه بارم که شده
محض ما رو دلتون پا بزارین


کار ما از این که بدتر نمیشه
چشم ما بیشتر ازاین تر نمیشه
دل آزرده ی ما بعد شما

دیگه هیچ عشقی رو از برنمیشه


با تشکر از شما می خوام بگم
دل دیگه به عشقتون راه نمیده
از شما درسی گرفتیم که دیگه
عاشقی به عمر ما پا نمیده


باتشکر از شما


منصور

بلاگ اسکای نامه

 

من که ول کن بلاگ اسکای نیستم ! فیلترش برداشته شده و فعلا "دات کام" شدن از سرم افتاد! باورم نمیشد که به وبلاگ وابسته شده باشم . خماری کشیدیم این مدت!


بلاگ اسکای عزیز ! با همه چیزت ساختیم ! باچندین بار
Down شدن سرورت، با هک شدنت ، با از کار افتادن قسمت نظراتت ، با قاط زدن های مقطعیت ، با جواب ندادن هات به ای میل ها و ... اما فیلترینگ هرگز ! که این علاجی ندارد. آخر به کدامین گناه فیلتر شدی؟! به جرم کدام مطلب غیر اخلاقی ، کدام موضوع سیاسی ، کدام نوشته غیر دینی ؟ اگر Home page اکسپلوررم نبودی شاید هنوز نفهمیده بودم که رفع توقیف شدی. هرچند این خبر مسرت بخش به زودی به من می رسید.

 

با تو ادامه میدهم ، هنوز. وبلاگ خونی تازه میخواهد و باید " پرده گرداند و ساز نو زد " و " "رویای نیمه کاره" دیگری پی ریخت.

 

این مدت اتفاق زیاد افتاد ، مجال گفتنش نیست.

احتمالا شاهد حذف و اضافاتی در اعضاء خواهید بود. می خواهم دو سه تا عضو جذب کنم که در حال بافتن تور برای به تور انداختنشان هستم!

 

مشغولیم ، شلوغیم ، داره از قبیله ما یکی یکی کم میشه.

 

به خدا این جمله را که خواهم گفت، باید با طلا نوشت و به گردن آویخت ، البته اول باید از پیرهرات استفتاء کرد که برای مردها اشکال نداشته باشد !

 

 نجو تا بیابی.

 

منصور

چه بگویم


ممنونم از خوانندگان عزیز که ابراز لطف دارند و سراغ وبلاگ را می گیرند.
باید عرض کنم که این فیلترینگ مزخرف که نمی دونم به چه جرمی چه گناهی روی بلاگ اسکای اعمال شده و این در حالی است که سرویسهای وبلاگ های دیگر دارند راست راست برا خودشون می چرخند(!) ٬دل و دماغی برای ما نذاشته و وبلاگ را کاملا غیر فعال کرده . و من فقط درمحل کار میتونم به وبلاگ دسترسی داشته باشم که اونجا هم فرصت برای آپ دیت کردن نیست. 
به هر حال تصمیم گرفتیم یک فضای شخصی بگیریم که در حال انجام کارهای مربوط به آماده سازی این فضا هستیم که از این به بعد با آدرس دات کام در خدمت شما باشم.
خلاصه وضعیت «کامینگ سوون » است !

آی مردم مردم...

منصور 

عاقلان نقطه پرگار وجودند ولی

عشق داند که در این دایره سرگردانند

 

1- "یونگ" – روانشناس برجسته سوئیسی – گفته : انسان قرن بیستم زیاده از حد عقلایی شده و تکیه افراطی به ضمیر خودآگاه نموده و نیروهای دیگر انسان از جمله ضمیر ناخودآگاه دست کم گرفته شده اند.

اینه که "تا چشام کار میکنه ، هرچی که مونده نابجاست" خیلی تکنولوژی گرا شدیم. همه جا شلوغه. هیچکس خودش نیست، خودش.

 

2- بعضی مطالب و اشعار و جملات ، مظلوم معروفیتشان هستند. از جمله این غزل فوق عالی از مولانا که چون هرکسی از راه رسیده خونده و استفاده کرده ، شاید کمتر به مضامین عالی عرفانیش توجه ما جلب شده. خلاصه قضیه اینجوریه ، نه اونجور که خیلی ها الان میگن و زورکی میخوان آدمها هر کاری دلشون میخواد بکنن ، نتیجه دلخواه هم بگیرن.

 

مرده بدم زنده شدم ، گریه بدم خنده شدم

دولت عشق آمد ومن دولت پاینده شدم

گفت که دیوانه نه‌ای ، لایق این خانه نه‌ای

رفتم و دیوانه شدم ، سلسله‌ بندنده شدم

گفت که تو کشته نه‌ای ، در طرب آغشته نه‌ای

پیش رخ زنده کنش ، کشته و افکنده شدم

گفت که تو زیرککی ، مست خیالی و شکی

گول شدم ، هول شدم ، وز همه برکنده شدم

گفت که تو شمع شدی ، قبله‌ی این جمع شدی

جمع نیم ، شمع نیم ، دود پراکنده شدم

 

3- تلویزیون یه برنامه روشنگرانه(!) درباره  خطرات استفاده از مواد توهم زا و قرص اکس و ال . اس . دی و این چیزا پخش کرد، من یکی که به مصرف این مواد گرایش پیدا کردم ! علنا استفاده از اونا رو نشون میداد و مصاحبه های با جوونها، اتفاقا خیلی چیزهای خوبی به ذهن متبادر میکرد. اگه هدف این برنامه منع جوانها از گرایش به سمت مواد توهم زا بوده بود ، گمان نکنم متحقق شده باشه. در عوض ، این تبلیغ "داداش سیا" معرکه ست ! مخصوصا با ورود شخصیت "عزیز" به صحنه! سیا میگفت:"عجب توهمی! سگ و گاو و گوسفند با آدم حرف میزنن" ! خیلی جالب بود. کسی که توهم داره که نمی گه "عجب توهمی"!

 

4- نجو تا بیابی، بجو تا از دست بدهی...

 

منصور

ایوون رویا رو میخوام ، دوباره آب پاشی کنم

 

بابا ! صد رحمت به لاریجانی ! این ضرغامی که دیگه کولاک کرده. واقعا تلویزیون هیچی نداره. نمی دونم با این وضع چه جوری میخوان به مبارزه با کانالهای ماهواره ای برن ؟  البته می دونم! با پارازیت انداختن و تصویب قانون ممنوعیت استفاده از آنتهای ماهواره ...

 

 فردا صبح برای برنامه کوهنوردی قرار است بریم  "چین کلاغ" . شنیدم راه سخت و طولانی و خشکی داره . اولین باره که می خوام برم. ما هم افسارمون رو دادیم دست این رفقای بامرام تا ببینیم چی از آب در میاد! قراره ناهار هم بدن !

 

باز هم جلسه. سخنرانی غرایی(!) کردم . طرح موضوع ، طرح مشکل. از معدود دفعاتی بود که همه ساکت بودند و کاملا گوش میکردن! نمی دونم چرا بعضی ها ...

 

صادق اومده ایران . خیرمقدم میگم. آفریقا که بود خبری از مطلب دادنش نبود، ببینیم توی ایران چیکار میکنه!

 

و یک درخواست: 

 

قبلا گفته بودم که قراره یک آدرس شخصی برای وبلاگ بگیرم. اسامی مورد علاقه من اشغال شده . مثلا toranj.ir  یا toranj.com . از خوانندگان عزیز تقاضا میکنم به ما کمک کنند و اسم پیشنهاد بدن. اگر بزرگواری کنند و چک کنند که قبلا دامین مربوطه اشغال نشده باشه و بعد پیشنهاد کنند که ممنون میشم. از اسامی مانند mansour.com   یا امثالهم نیز نمی توانم استفاده کنم به خاطر ایجاد شبهه تعلق سایت به یک خواننده معلوم الحال !!!

 

تحمل کن عزیز دلشکسته...

 

منصور