رویای دیگر

سرمایه هر دل حرفهایی است که برای نگفتن دارد. «دکتر شریعتی»

رویای دیگر

سرمایه هر دل حرفهایی است که برای نگفتن دارد. «دکتر شریعتی»

Last time I cried…

 

داشتیم فوت استاد حدادی را به فراموشی می سپردیم که خبر تاسف بار دیگری بما رسید. حسین متولی به دیار باقی رفت. همراه مادرش در اثر سانحه استنشاق گاز متصاعد شده از بخاری. خدایشان بیامرزاد.

باهاشون کلاس داشتم. هندسه سال سوم. بچه خوبی بود . همیشه خنده رو. یادش بخیر. باورم نشد اولش. تا حالا 2-3 تا از شاگردانم فوت شدند ، حس غریبی ست.

 

بنزین بنزین بنزین. تاریخ را انباشته ایم از صحبت درباره سهمیه بندی بنزین و سیراب کرده ایم این تشنه سیراب ناشدنی را. دیگ کرمشون جوشیده 20 لیتر اضافه کردند و ما قراره که راه بریم ! سلامت باشن! کاملا قضیه اون ورودی شهره که مردم گفتن باجه ها رو زیاد کنید !

 

دو روز پیش نزدیک بود که دشمن شاد بشم ! توی اتوبان شیخ فضل الله ( حال میکنید اسم اتوبان رو !) 90 -100 تا سرعت داشتم یکهو درب موتور ( کاپوت جلو) بلند شد خورد تو شیشه و شکست و دید من کور شد. خدا رحم کرد که تونستم اون وضعیت رو جمع کنم و چپ نشد یا به گارد یا ماشین دیگری نخورد. هرکس هم که ماشین رو دید اولین حرفش این بود که تصادف کردی؟ به کجا زدی؟! اصلا احتمال این رو هم نمی دن که اتفاق دیگری افتاده باشه. یاد مثال یکی از دوستان افتادم که می گفت : ما اگه یه دفعه معلوم بشه ایدز گرفتیم اطرافیانمون اصلا احتمال نمی دن که بر اثر فراورده های خونی آلوده یا از طریق دندانپزشکی و آرایشگاه و امثالهم باشه ! همه فکرشون می ره به اینکه بعله ! اونم نه از اون نوعش بلکه از اون یکی نوعش ! سربسته گفتم . نمی شد واضح نوشت .اهل فن فهمیدن چی میگم !

 

امروز یکی از دوستان قدیمی تلفن زد . یکی دیگه از دوستان قدیمی هم اومد به دیدنم. امروز در خاطرات سیر کردم. و رفتم به گذشته ها.

 

ساعت شنی قشنگه. بازی نسرین مغانلو (شایدم مقانلو) . تنها فیلمی که میبینم بیژن امکانیان خوب بازی کرده! اینها هم که هر وقت تدوین سریال جا مونده باشه خلاصه قسمتهای قبل رو پخش میکنن! تایم پخش هم در نوع خودش جالبه. شبهای زوج. خوبه. نگاه می کنم. صریح و دریده ست. تیغ زدن از جوانهای هالو ، رحم اجاره ای ، زنهای مطلقه که مردم با دید بد نگاشون می کنن.

 

 ترا گم می کنم هر روز و پیدا می کنم هر شب

 بدین سان خوابها را با تو زیبا می کنم هر شب

 

منصور

 

 

بابا حدادی رفت

 

استاد عزیزمان آقای ایاز حدادی، دیروز دارفانی را وداع گفت. او که زندگیش وقف تعلیم و تربیت نسل دانش آموز این مملکت بود، پس از ده سال دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان ، به دیدار معبود رفت و ان شاءالله به خاطرخدمات و دلسوزی های ارزنده اش به این نسل ، در کنار رحمت خداوندی قرار گرفت.

 

ما را در غم و اندوه فرو برد. نه کلمه غم و اندوه که معمولا در این موارد می گویند. تاثر و تالم کلمات کوچکی هستند برای حال من.

 

در پست 24 اردیبهشت امسال ، در مورد ایشان مفصلا توضیح داده بودم.

ان شاءالله مفصل تر در این باره خواهم نوشت.

خواهش می کنم برای شادی روح آن مرحوم فاتحه ای قرلئت کنید.

 

ختم:

 

شنبه 10/9/86 ساعت یک و نیم تا سه – مسجد الرضا (سلام الله علیه) – میدان نیلوفر

 

یکشنبه 11/9/86 ساعت یک و نیم تا دو – نماز خانه دبیرستان مفید

 

منصور

دل بسته ام به ساقی

 

می خواستم پستی طولانی بنویسم اما نشد. تا الان کار داشتم و ساعت 2 شب که که فرداش هم روز کاریست، زمان زیادی ندارم. تلگرافی می نویسم. ایشالا که معلوم بشه چی گفتم!

 

1-      ولادت امام رضا سلام الله علیه بر همه خوانندگان مبارک باد.

 

 

2-      برای بعضی از دوستان مطالب وبلاگ ناراحت کننده ست انگار! از کامنت هاشون معلومه. راه حل ساده ای داره. می تونن به اینجا سر نزنن. به همین سادگی! برا چی میان مطالبی می خونن که پرت و پلاست و مهمل؟! وقت شما گرانبهاست و حتمابه کارهای مهمی رسیدگی می کنید. نیایید تا هم وقتتان گرفته نشود و هم اعصابتان خورد نگردد!

3-      ظرافت ها و ریزه کاریهای تربیتی سریال آل ساینت (پرستاران) بی نظیر است. و همچنین شخصیت پردازی عالی. هر کاری داشته باشم خودم رو به این سریال می رسونم.

4-      در جایی هستیم و با جماعتی طرفیم که سنگ را بسته اند و سگ را رها کرده اند!

5-      سرماخورده ام اساس ! خانوادگی. چهار سال یه دفعه اینجور میشم. نمی دونم نفرین کی گرفته !

6-      سریال مدار صفر درجه تموم شد. با رمبو بازی در آوردن حبیب پارسا! بچه مزلف خوشگل خلوت دختر تور کن (!) رو چی به تیر اندازی و کشتن سه نفر! لامصب از کمیسر مولدوان بیشتر تیر خورد و نمرد. آخرفیلم یه جورایی هندی تموم شد! ولی کلا سریال قشنگی بود. از دیدن و تعقیب کردنش پشیمون نیستم.

7-      نفت از 100 دلار هم بیشتر شد. تبریک به کسانی که بهشون میرسه. من نمی دونم چه حسابیه که نفت گرون میشه ، تو جامعه ما گرونی میشه، ارزون هم میشه گرونی میشه. فعلا که ما بنزین نداریم. کمک !!

8-      دوست داشتم دوستم داشتی منو کشتی ، دوباره زنده کردی

 

منصور