رویای دیگر

سرمایه هر دل حرفهایی است که برای نگفتن دارد. «دکتر شریعتی»

رویای دیگر

سرمایه هر دل حرفهایی است که برای نگفتن دارد. «دکتر شریعتی»

ماه رمضان + بی خوابی!


ماه رمضان آمد ٬ خوش آمد -  مبارک باشه. طاعات وعبادات شما قبول.
قراربود سه روز قبل یکی از اعضا مطلب بده راجع به ماه رمضان که تا الان نداده. می ده حالا ! اعضای وبلاگمون سرشون شلوغه دیگه .

امشب رفتم سینما فرهنگ فیلم Insomnia  ( بی خوابی) به کارگردانی نولان. وبازی درخشان آل پاچینو . فیلم به نظر من عالی نبود ولی خوب بود و ارزش دیدن داشت. اینا خیلی قشنگ فیلم میسازن. باور کنین دهن آدم بسته میشه. اونوقت ما هیچ کار نمی کنیم و هی حرف میزنیم و حرف میزنیم و باز هم حرف میزنیم ! (مثل همین الان)
فیلم ساده ٬ روان و عمیق . همه فیلمای امریکایی همینجوره ! در عین سادگی و قابل فهم بودن اصلا فیلمی کم ارزش نیست. ایران هم فیلم میسازن!‌ دیوانه ای از قفس پرید!!!  الکی  می پیچونن که مثلا این خیلی فیلم مهمی است! یه ربع آخر فیلم هر جاش انتظار داشتم تموم بشه و هیچ فرقی هم نمی کرد که کجا فیلم تموم شه!
کارگردانهای ایرانی یه چیزی شنیدن که باید در مکاتب جدید بیننده را تحویل گرفت و بعضی چیزها را به عهده اون گذاشت ولی سوراخ دعا رو گم کردن! تو فیلم بی خوابی خیلی قشنگ و بدون اینکه فیلم از وضوح و معلوم بودن بیفته٬ این موضوع که ویل (آل پاچینو) گناهکار بود یا نه رو به عهده بیننده گذاشت.
خلاصه این حرفا زیاده...


 منصور

نظرات 7 + ارسال نظر
پولاد همایونی دوشنبه 5 آبان 1382 ساعت 23:45 http://siperisk.blogsky.com

با درود !
مقاله « جمهوری اسلامی را به.....» را در سیپریسک بخوانید و نظرتان را در این راستا و اقداماتی که به ذهن شما می رسد و می تواند به این روند شتاب بخشد ، بیان کنید.
با سپاس

کریم سه‌شنبه 6 آبان 1382 ساعت 01:13 http://zigilll.blogsky.com

بوی خوش زن ( Scent of a woman ) رو ببین تا آل پاچینوی واقعی رو توی یه فیلم خوب بشناسی.

امیر سه‌شنبه 6 آبان 1382 ساعت 05:18 http://toranj.blogsky.com

Filme insomnia filme badi nist. Yani hade aghal be khatere Baziye Al Pacino arzeshe didano daare. Khei vaghte filme khoobi az hollywood nadidam .FIlmayii ke saakhte mishe kamtar arzeashe raftan be sinamaaro daare. Dar vaaghe sherekataaye film saazi bishtar hadafeshoon kasb daaramade moayyani dar ye zamaane mahdood az filmeshoone be hamin dalil mamoolan moddat zamaane ziyadi sarfe neveshtane film naaame nemiishe va kargrdan baaa jelve haaye action (mamoolan gheire vaaghei) be noii sare ta maaa shaa chio kollah mizare.

علی درویش سه‌شنبه 6 آبان 1382 ساعت 07:42

من هم با حرفتون در مورد کارگردانای ایرانی تا حدودی موافقم . ولی به همه دوستان پیشنهاد می کنم فیلم فوق العاده زیبای نفس عمیق رو بینید . برنده بهترین فیلم نامه جشنواره و کاندیدای اسکار . خیلی قشنگ بود و من بهش می گم شاهکار بزرگ . ...... یا حق

مجتبی سه‌شنبه 6 آبان 1382 ساعت 16:30 http://www.mojtabagol.tk

من البته این فیلمو ندیدم و نمی تونم نظر بدم. ولی پیشنهاد می کنم تا نفس عمیق رو اکرانه برید ببینید از دست ندید و بفهمید کارگردانای ایرانی همشون هم اینجوری نیستند بابا! دیوانه ای... کجا و نفس عمیق شهبازی کجا؟

البته مجتبی می بخشه که در ذیل نظر ایشان پاسخ نوشتم. که ارتباطی به این نظر نداره. نمیخواستم مطلب پابلیش کنم چون دو تا مطلب جدید داریم. به صورت کامنت ننوشتم و در پاسخ نوشتم که معلوم بشه خودم هستم.
و اما مطلب :
دوست ندارم نظری را پاک کنم ولی از دوستان دبیرستانیم خواهش کردم که مطالب خاص مربوط به مدرسه را به صورت نظر در وبلاگ نگذارند و میل بزنند. چون به وبلاگ بی ربط است و به مطلب پابلیش شده ربط ندارد ولی نمی دانم چرا توجه نمی کنند و یه کم هم با چاشنی بی ادبی حرفهایشان را مخلوط میکنند. اگر میخواهید پیشنهادی یا انتقادی بکنید میل بزنید و من با دقت میخوانم.

صادق سه‌شنبه 6 آبان 1382 ساعت 20:44

سلام

ما سه تا مشکل داریم تو فیلمهای آمریکایی
۱- همشون سانسور داره که یه گروه می خواد
۲- ترجمه و صدا گذاریش هم کلی پول داره
۳- خود فیلم هم گرونه

برا همین شاید خیلی نشه فیلم دید. این یک شبکه داره که مجانی هم هست و ۲۴ ساعته فیلم داره و نامرد یک فیلم تکراری هم نمیده و ۹۵٪‌ آنها آمریکاییه. این ها فقط خرج سوم را میکنند.

بهزاد چهارشنبه 7 آبان 1382 ساعت 21:37 http://gas.persianblog.com

منصور خان من از حرف شما که گفتین من جبرگرا هستم بسیار جو زده می باشم خیلی! ضمنا جمعه می خوایم بریم سینما (نفس عمیق) می گن فیلم قشنگیه اگه خواستین بیاین! من معمولا فیلم یا تئاتر های هنری رو تنها می رم مثل گاهی به آیمان نگته کن! فیلم بدی نبود مخاطب های خاصی داره اگه خواستین تو بلاگم نقدشو نوشتم!
تو مملکت ما هرچی کم تر کار کنی و حرف بزنی بیشتر تحویلت می گیرن!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد