رویای دیگر

سرمایه هر دل حرفهایی است که برای نگفتن دارد. «دکتر شریعتی»

رویای دیگر

سرمایه هر دل حرفهایی است که برای نگفتن دارد. «دکتر شریعتی»

زلزله بم اینجا را هم لرزاند


سلام به همه

 

امروز تمام برنامه هام به هم خورد. صبح که از خواب بیدار شدم تلویزیون را روشن کردم. آره خبر زلزله بم بود. حداقل 5000 نفر در زیر آواره ها جان دادند و کلی هم بی خانمان. بعد یه محاصبه با یک زلزله زده را نشان داد که بعدش مویی رویی تنم نبود که سیخ نباشه. هیچی نمی تونستم بگم. مصاحبه با پدری بود که زن و دخترش را از دست داده بود؛ سر قبر. این تکه اش را نشان داد تلویزیون.

خبرنگار BBC 

·        شما با بقیه فرق دارید، چرا؟

پدر

·        دیشب دخترم  قبل از اینکه بره بخوابه 4 بار بوسم کرد. ازش پرسیدم:"بابا! چرا چهار بار امشب بوسم کردی؟" دخترک گفت:"آخه بابا ؛ شاید دیگه هم دیگه را نبینیم."

 

بعد از این جمله من خشکم زد. اما بعد چندین ساعت فقط خاطره ای از این لحظه در ذهنم مونده بود. برگشتم سر حال عادیم.

 

خوب بگذریم، تا حالا چندین بار تلفن پدرم زنگ خورده و مسلمان ها اینجا تسلیت خودشون را اعلام کردند، دنبال تعداد مجروحین می گشتند و یه شماره حساب برا کمک. فقط مسلمان ها نبودند، کلیشون هم مسیحی بودند که ناراحتی خودشون را ابراز می کردند. همین طور که می دونید دولت آفریقای جنوبی هم داره کمک می فرسته ایران؛ شرمنده شدم، منی که ایرانی هستم با کلی ادعا که مسلمونم بعد از 7 تا 8 ساعت همه چی یادم رفت و نشستم سر کامپیوتر بازیم، بعد یه نفر از اون ور دنیا زنگ می زنه و از حال مجروحان می پرسه و می خواد کمک کنه. امشب اخبار گفت فردا صبح یه هواپیما از فرودگاه ژوهانسبرگ به مقصد تهران پرواز میکنه. این هواپیما مخصوص کمک رسانی هست و تا حالا 20 تن کمک جمع شده و با 50 نفر امدادگر آفریقای جنوبی داره میاد. چیزی که بیشتر متعجبم کرد یه دکتر بود که زنگ زده بود و یکی از ایرانی ها که تو سفارت ما کار می کنه درخواست میکرد که یه نامه بهش بدند تا بتونه تو امدادگران به تهران اعزام بشه.

 

بعد با خودم فکر کردم و دیدم اینها همون کسانی هستند که ما احتمالا تو ایران به عنوان آدمهای بی خدا و فاسد ازشون یاد میکنیم. همه می چپونیم زیر یه چتر، چون دو تا خارجی دیدیم که ایمان ندارند به همشون می گیم آدمهایی که هیچی حالیشون نمیشه.  تازه از این بدتر هم هست. من داشتم می یومدم اینجا دوستان مومن(؟؟؟) من شروع کردند گفتن که مسیحی ها نجسند و ازین حرفا. یه جورایی نامردی. بگذریم.

 

ازین ور دنیا دارند کمک می کنند، تلفنی تماس میگیرند تا شماره حساب بگیرند برا کمک مردمی، (خبر جدید) مسلمانهای آفریقای جنوبی تا حالا ۱۴۰۰۰۰ دلار کمک کردند .(این خبر موثق است)خدا همه درگذشتگان را رحمت کنه، به بازماندگان صبر بده و به ما هم این موقعیت را بده که بتونیم در حد توان کم یا زیاد کمک کنیم. هر کی تا اینجا را حالش کشیده خونده یه حمد و توحید هم روش بزاره برا شادی ارواح.

 

یا علی
 

صادق

نظرات 2 + ارسال نظر
گناه بزرگ دوشنبه 8 دی 1382 ساعت 21:09

تشنه تر از خورشید
بی سرزمین تر از باد
تنم لرزید دستانم خشک شد ترک برداشت خدا بزرگترین گناه کار تنهاترین گناه کار کی تاوان پس خواهد داد
تهی تر از ترانه
آمبولانس ها هنوز هم می یاند

امیرحسین کلج دوشنبه 8 دی 1382 ساعت 21:22

خیلی دردناکه .خیلی خیلی خیلی ...
ممنون از همدردیتون...
یا حق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد