رویای دیگر

سرمایه هر دل حرفهایی است که برای نگفتن دارد. «دکتر شریعتی»

رویای دیگر

سرمایه هر دل حرفهایی است که برای نگفتن دارد. «دکتر شریعتی»

سرگیجه


چی بگم والا؟
سرگیجه گرفتم...انتخابات...انتخابات...انتخابات...
چه باید کرد؟ ولی با همه این مسائل ٬ امشب بیانیه خاتمی در مورد انتخابات رو شنیدم...کلی حال کردم٬ خیلی عالی بود. نمی دونم خودش این چیزا رو تنظیم میکنه یا مشاورانش ٬ ولی هر کی هست آدم باسوادیه...
خاتمی شده همون خاتمی سال ۷۷ !!!
هرچی بیشتر به اطراف نگاه میکنم این بیت در ذهنم بیشتر مرور می شه :

توی این شب غیر گریه کار دیگری نداریم
هرکی خوابه خوش به حالش ٬ ما به بیداری دچاریم

یه قسمت از مقدمه کتاب «بی سرزمین تر از باد » نوشته یغما گلرویی را نقل میکنم (البته با تلخیص و کمی تغییر! ) شعر بالا هم مال اونه. ۲۸ سالشم هست . قوی شعر میگه. البته نصیر باید اظهار نظر کنه...

«گاهی آرزو میکنم که کاش ! ای کاش ستاره دریایی بودم ٬ چسبیده به یک صخره در عمق اقیانوس و روزگارم به بی خبری از عبور فصل ها میگذشت! بی خبر بودم از طلوع ماه و سرزدن خورشید! نمی دانستم که عمر صنوبر هزار ساله چگونه به پلک زدن صاعقه ای خاکستر میشود! نمی دانستم تماشای محکوم به مرگ یعنی چه ! نه گلوله را می شناختیم و نه کلاهک هسته ای را...ولی...»

منصور
نظرات 11 + ارسال نظر
تایتانیک سه‌شنبه 28 بهمن 1382 ساعت 01:25 http://www.titanic867.blogsky.com

سلام خیلی عالی بود یه سری هم به من بزن اگه مایل بودی لوگوی من رو هم بزار تو وبلاگت فعلا بای

*صابر* سه‌شنبه 28 بهمن 1382 ساعت 02:54 http://hothot.blogsky.com

بابا عکس این یارو کیه فرتی میاد پایین ؟

صادق سه‌شنبه 28 بهمن 1382 ساعت 12:47 http://restart.blogsky.com

این یکی میگه :
مزرعه دزدیدنی نیست
فردا میلاد بهاره
....

اون یکی هم این جوری میگه:

با دستای رفاقتت
تاریکی وحشت نداره
نوری که حرف آخره
به قصه‌مون پا میذاره

حیفه که شهر آینه
سیاه بشه حروم بشه
قصه‌ی تو ، قصه‌ی من
این جوری ناتموم بشه

صادق سه‌شنبه 28 بهمن 1382 ساعت 14:16 http://restart.blogsky.com

این مطلب زیر ،آخرین یادداشت وبلاگ یغما گلرویی هست:

صحرازده‌گان قیم درختانند...

به عصری تیره روزگار می‌گذرانیم!
جبین در هم نرفته نشان بی‌عاری‌ست
و آن که می‌خندد
هنوز خبر دهشت‌ناک را نشنیده است!

((برتولت برشت))

......آخرین ترانه:

کبوتر تقدیم به ترانه‌بانو

یه کبوتر سفیدم، به نوکم یه برگ زیتون!
خسته از پرواز ممتد، روی اقیانوسی از خون!
دیگه هیچ جایی نمونده ، واسه ختم خسته‌گی‌هام!
هر کسی تو فکر من بود، شد شکار تیربارون!

هر جا رفتم ، برق چاقو رو سر ثانیه افتاد!
خون آدما شتک زد روی پیراهن جلاد!
پر پروازمُ بستن، توی هر شهرُ دیاری!
همیشه صدای شورش، بی‌صدا شد لب فریاد!

در به در تر از ستاره، تو شب ابری دنیا!
زیر رگبار حقیقت ، می‌پرم به سمت رؤیا!
دنبال جایی که خاکش با حصارُ مرز غریبه‌س!
جایی که عاشقا نیستن، توی چنگ دیکتاتورها!

مقصد پروازم این‌بار، نه جنوبه ، نه شماله!
مقصدم خود تو هستی! نگو آزادی خیاله!
شونه‌تُ یه آشیون کُن، برای شکسته‌بالیم!
مُشتتُ گره کُن! عاشق! نگو ما شُدن محاله!

برای نفس کشیدن، صد دفعه نگو: اجازه!
نفس تو باید از شب، برج خاکستر بسازه!
این تبسم سیاهُ بگیر از صورت جلاد!
طرف کبوترا باش، وقتی نیش چاقو بازه!

در به در تر از ستاره، تو شب ابری دنیا!
زیر رگبار حقیقت ، می‌پرم به سمت رؤیا!
دنبال جایی که خاکش با حصارُ مرز غریبه‌س!
جایی که عاشقا نیستن، توی چنگ دیکتاتورها! ٱ


یغما گلرویی- ۲۴ / آذر /1382

از وبلاگ « رقص در سلول انفرادی »

http://yaghma-golrouee.persianblog.com/#1182360

بهزاد سه‌شنبه 28 بهمن 1382 ساعت 16:28 http://www.nimkat.tk

اون موقع که هنوز سیاوش شعرای یغما رو نخونده بود ما سر کلاس (اول) به نصیر خان می گفتیم ایشونم...
حالا که اون خواننده اومده شعراشو خونده برادر خیلی منصور هر روز میاد اون شعرشو که من برای ۵ تا معلم تو برگه امتحانیم نوشتم رو می نویسه!
قبولت داریم شما بیدارین ما خواب حس نمی کنین یه کم خودخواهین؟!
می بخشید که یه کم فحش دادم

پیر هرات سه‌شنبه 28 بهمن 1382 ساعت 17:18 http://pire-harat.blogsky.com

توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر می کنند
۱) به نظر من که تکلیف روشن است! پس نگران نباشید.

۲) اگه این رویای نیمه کاره رو یا با چلیپا یا اینکه یه نفر شکسته بنویسه به همون ترتیب که گفتم بعدش هم با فوتو شاب از ی بالای آن نور ساطع کنید بسیار قشنگ و سنگین خواهد شد.

با تشکر
پیر هرات

حسین چهارشنبه 29 بهمن 1382 ساعت 09:19

۱- سلام
۲- شعر دلقک را هم یغما گفته.(جمله خبری بود)
۳- کتاب پرنده بی پرنده باحال تر از بی سرزمین تر از باد است.
۴- آقای قالب درست کن: ادیتور متن مشکل داره
۵-

محسن چهارشنبه 29 بهمن 1382 ساعت 14:57

این وبلاگ نشریه در۲۶ است.
http://dar26.persianblog.com

اخوی چهارشنبه 29 بهمن 1382 ساعت 20:41

سلام
دستتون از بابت امشب درد نکنه!
وبلاگ مرتب وسرحالی دارید
من هرشب میخونم

علی درویش پنج‌شنبه 30 بهمن 1382 ساعت 09:40

اولا که شعر دلقک برای رها شایان هست نه یغما .... دوما که آقا منصور شما دیگه چرا گول می خورید ؟ .... خاتمی ۷۷ چیه دیگه ؟ ... بابا جان ما یه عمری از شما درس گرفتیم !!!!!..... نمی دونم این بهزاد کیه ؟ و نمی خوام مثل قضیه دوست عزیزم پیر هرات بشه ! ولی هر دفعه که قسمت نظرات را می خونم همه خوب و خوشگل نظر دادن .... مطلب دادن .... ولی بهزاد حرفایی می زنه که فکر کنم گنده تر از دهنشه ! .... توی این قسمت دیگه کاری نداریم !!!!! ....... یا حق

حسین پنج‌شنبه 30 بهمن 1382 ساعت 18:06

سلام
یه مجموعه طنز جذاب (!) به نام بانکی ها بداشتیم .شعر اونو یغما گفته.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد