رویای دیگر

سرمایه هر دل حرفهایی است که برای نگفتن دارد. «دکتر شریعتی»

رویای دیگر

سرمایه هر دل حرفهایی است که برای نگفتن دارد. «دکتر شریعتی»

شهر خورشید


امروز می خوام درباره شهر خورشید( یا شهر گمشده) بنویسم. یکی از قشنگترین جاذبه های توریستی اینجا.حدود 3 ساعت تا شهر فاصله داره. این شهر را وسط بیابان ساخته اند. از دور که نزدیک میشی یه نقطه زرد به چشم میخوره. داخلش که میشی یه دریاییه. من که تا حالا دو تا صبح تا عصر اونجا بودم همش را ندیدم و هنوزم گم میشم توش. همه چی مصنوعیه. اما حیلی قشنگ ساخته شده با یه رنگ کرم براق. شاید از قشنگترین مناظرش زمین گلفش باشه که دیدن داره. تکه تکه دریاچه وسط ساختند و دور دریاچه ها هم چمن سبز خاصیه. یه جا دیگش هست که آبشار مصنوعی داره و دورش را کوه گرفته. بعد تو کوه شکل حیوان ها را بزرگ کنده کاری کردند. بعد از اونجا که رد میشی وارد یه راهرو میشی که دورش مجسمه فیله و بالاش هم یه شیر خیلی بزرگ تو کوه کنده کاری شده. بعدش میرسیم به یه دری که مثلا در قدیمی یک قلعه هست و وسطش حدود 7 تا میمونه که از دستشون آب فواره میکنه. بعد این که ساحل مصنوعیه و تو آب که بری دیگه خیلی شبیه بارک آبی آزادگان خودمونه. اما همش را سعی کردند طبیعی جلوه بدند. مثلا سرسره ها از وسط کوه در میاد و ازین حرفا.

 

داخل یکی از ساختمان ها یه شهر بازی خیلی جالبیه و رستوران و فروشگاه و … . سقف این محل را سیاه ساختند و با بازی هایی که با نور انجام میدند فضای جالبی اینجاش درست شده.

 

یکی از چیزهای جالب دیگش هتلش کهالبته ما از زیرش رد شدیم که دور و برش آینه های ریز ساختند و با نور زردی که به اونها میزنند جای خیلی قشنگی درست شده.

 

یه قطار اینجا هست که دور میگرده و همه جا را هم نشان میده. البته اگه با ماشین بری جالبتره.

 

دقیقا بغل این مجموعه یه جنگلی ساختند که توش حیوان ها آزاد هستند و آدما با ماشین میرند توش از کنار حیوانها رد میشند. جنگل خیلی بزرگیه. ما که رفتیم یه گله فیل دیدیم؛ یه گروه آهو ؛ چند تا کرگدن. من از یکی شندیدم که زرافه هم اونجا هست.(البته در جتگل نوشته نوشته که هیچ مسئولیتی برا حفظ جان آدمها قبول نمیکنند و در صورتی که از ماشین بیای بیرون و مورد حمله قرار بگیری احمقی خودته!!!!)

 

من هرچی بنویسم نمیتونم زیبایی چیزهایی را که من دیدم به شما منتقل کنم. شاید اگه بگم هر ایرانیی که میره اونجا وقتی بر میگرده تا چند روز تحت تاثیره در تجسم اینجا کمکتون کنه. عکس ها که ظاهر شد حتما براتون میزنم. اما شاید اگه تو image search تو  Googleبنویسید “Sun City” “South Africa”  بتونید یه سری عکس ببینید. البته من خودم هنوز این کار را نکردم و هیچ تزمینی به عکس هایی که نشون میده نمیدم. ممکنه چند تا عکس خفن هم بده که ازین بابت معذرت میخوام. (اگه دیدید برا منم میل کنید).

 

شاید نکته ای جالب باشه اینه که ورودی این مجموعه حدود 40000 تومان برا هر ماشینیه و داخلم بخای تکان بخوره باید یه چیز بدی. با این حال ما هر بار رفتیم اینقدر اینجا شلوغ بوده که جا سوزن انداختن نیست. با اینکه 3 ساعتم با شهر فاصله داره.

 

صادق

نظرات 3 + ارسال نظر
باران شنبه 27 تیر 1383 ساعت 00:40 http://shamlo.blogsky.com

وصف العیش ، نصف العیش

نرگس شنبه 27 تیر 1383 ساعت 12:47 http://www.rozaneh1001.blogsky.com

سلام ......مرسی از تو ضیحات کاملت...قدر این تفریحاتو بدون منکه عاشق جاهای جدید و دیدنیم...مرسی که نوشتی...

حسین شنبه 27 تیر 1383 ساعت 17:06 http://www.sun-city-south-africa.com/

مر سی از توضیحاتت . ولی نمی دونم نظر یه نفر که از آفریقای جنوبی بیاد دیدنی های ایران را ببینه چیه . آخه ایران تو فهرست رسمی WTO رتبه ۱۰ را داراست. و البته از نظر امکان دیدنی رتبه سوم تو جهان را داراست.
و ای هم سایت sun city:
http://www.sun-city-south-africa.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد