رویای دیگر

سرمایه هر دل حرفهایی است که برای نگفتن دارد. «دکتر شریعتی»

رویای دیگر

سرمایه هر دل حرفهایی است که برای نگفتن دارد. «دکتر شریعتی»

شهر من؛ من به تو می اندیشم


صبح از خواب بیدار شو. برو سر کلاس، تا بعد از ظهر کلاس داشته باش؛ بعد بیا خونه و درس بخون تا شب و فردا دوباره و دوباره و دوباره. شاید ماشین بگید بهتر من را توصیف میکنه. شاید تو این دو سه سالی که اینجا بودم خیلی به کسایی که روزی با هم بودیم فکر نکرده بود تا اینکه این جمعه یه تحولی تو زندگیم اتفاق افتاد. یه مهمون.

 

آره، فامیلا ما تو ایران بالاخره روشون کم شد و چون دیدند ما نمیریم اونا اومدند. !!!…، بعد از دو سال یه نفر را دیدن یه حس خاصی داره، اونم کسی که هم همسایه بودیم و هم فامیل. کلی حرف زدیم؛ به خصوص اینکه اونم داره برق میخونه . همسن خودمه. جمعه تا 2 صبح حرف میزدیم، تموم نمی شد. انگار بعد از دو سال خیلی حرفا  که ته دلم داشت می پوسید بالاخره تونست جایی پیدا کنه که قفس دلم را رها کنه. دیشبم تا صبح بیدار بودیم. خلاصه بگذریم؛ بعضی وقتا آدم نیاز داره که مخ یکی را چرک نویس کنه، (نمیگم البته که مخ من چرک نویس نشد.)  درباره همه چی حرف زدیم. بیشتر درباره آشنایان و دوستان. ("رویای نیمه کاره" را هم بهش نشون دادم.)

 

بعد از کلی حرف زدن، تازه دارم میفهمم که تنها چیزی که تو زندگی مهمه درس نیست؛ شاید پاسخ به این سوال، خیلی مسائل را حل کنه: ما درس می خونیم که زندگی کنیم یا زندگی میکنیم تا درس میخونیم؟ شاید یه زره دیر باشه اما تازه دارم میفهمم زندگی همش درس نیست، دوستان اشتباه من را نکنید. درس وسیلس نه هدف یعنی نمی تونه هدف باشه؛ همیشه به ما میگفتند تو زندگی اگه هدف نباشه زندگی پوچه، ما هم نمیفمیدیم چی میگند(معنیش این نیست که الان می فهمم)؛ من هم باشه هدف من خدمته؛ بعد یه زره فکر میکردم می گفتم پس پول چی و هدف عوض میشد به خدمت با پول و همین طور میرفت. تازه میفهمم هدف نمیتونه یه چیز باشه که تموم بشه، یعنی مادی باشه چون وقتی آدم بهش میرسه دیگه تموم میشه.  خیلی آدم پرفسور بشه میشه انیشتین، گاوس، نیوتون؛‌ اما بعدش چی، وقتی نیوتون شد چی. به هدفش رسیده باید فکر کنه به یه چیز جدید برا بقیه زندگیش، این چه هدفیه که تموم میشه؟ بعد عوض میشه؟ شاید هدف قشنگ تو زندگی هدفی باشه که تا آخرین نفس بشه بهش نزدیک شد اما هیچ وقت نشه بهش رسید. شاید آدم باید با خودش راست باشه تا هدفش را پیدا کنه؛ برا من که تا حالا به این راحتی نبوده. شاید هنوز عقلم نمیرسه، نمیدونم.

 

صادق

نظرات 5 + ارسال نظر
محمد امين شنبه 28 شهریور 1383 ساعت 00:17

ديدار تو باغها چمن ها دارد
در هر قدمش دلم وطن ها دارد
در لحظه ديدار تو خاموشم از آنک
دل پيش تر از زبان سخن ها دارد

سجاد ح پ شنبه 28 شهریور 1383 ساعت 00:46

۱- زره :تن پوش جنگی به کسر اول و وسط
ذره :مقدار کم از چیزی
*حالا خود دانید!
۲- و لقد خلقت الجن و النس الا لیعبدون (ذاریات)
۳-حدیث دوست نگویم مگر به حضرت دوست
که آشنا سخن آشنا نگه دارد
۴- در زندگی به جز درستجربه هم مهمه .
۵- حیف که بلد نیستم ویرگول بذارم والا منظورم رو بهتر می
رسوندم

صادق جان ! ببخشید من جواب دادم...


آقای سجاد ح پ
این که معلومه یک اشتباه تایپی کوچک است . اینها را معمولا کسی ایراد نمی گیرد. تازه ٬ شما در نظر بگیرید صادق نزدیک سه سال است که خارج ایران زندگی میکند و فقط انگلیسی میخواند و مینویسد و نوشتن فارسی اش همین وبلاگ است و شاید یه مختصری جای دیگر. اونوقت به همین نوشته اش هم آفرین میگویید.
به هر حال اشتباه تایپی محتمل و مجزی ست. مثلا خود شما ببینید که الانس را زدید النس. آیه را اصلا اشتباه نوشته اید که معنایش کاملا دگرگون است : و ما خلقت ....
بین درس و تجربه یک اسپیس نزدید.
ویرگول هم میشود شیفت ۲

عزت زیاد - منصور

رضا شنبه 28 شهریور 1383 ساعت 02:56 http://همینجا

سلام.
سجاد جان مطلب دومت: | ۲- و لقد خلقت الجن و النس الا لیعبدون (ذاریات) | رو مطمئنی درست نوشتی؟
همین.

روزنه شنبه 28 شهریور 1383 ساعت 08:52

صادق جان.. حرفاتو راحت گفتی..ولی تنها هدفی که تو زندگی میشه گذاشت درس نیست ...میتونه بالاتر باشه و در راستای درس هم باشه...اطلاعات گرفتن نه فقط درس خوندن بنظرم مهمتره...
(وقتی اینجا میایم و میبینیم که فونت نوشته تغییر کرده میفهمیم که رییس از سفر برگشته!!!)فونت ۲برای قالب شما مناسب در میاد ولی برای قالب من خیلی ریزه و ۳ که دیگه بزرگ میشه کاشکی ۲.۵ هم داشت!).

حسین شنبه 28 شهریور 1383 ساعت 18:26 http://totanj.blogspot.com

هدف معنوی داشتن هم بد نیست ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد