رویای دیگر

سرمایه هر دل حرفهایی است که برای نگفتن دارد. «دکتر شریعتی»

رویای دیگر

سرمایه هر دل حرفهایی است که برای نگفتن دارد. «دکتر شریعتی»

کوچه به کوچه . . .

داشتیم با خواهرم خیابون اختیاریه رو می‌رفتیم بالا؛ یه لحظه بهم گفت حالا که این وری اومدی یه لحظه نگه‌دار من این سی‌دی شرک رو پس بدم. یه گوشه وایسادم و منتظر بودم تا برگرده؛ دور و برو نگاه می‌کردم که سرم رو گرفتم بالا دیدم روی یه پارچه بالای سرم نوشته: زنده باد یاد و خاطره شهید سرافراز . . .محسنیان. چه اسم آشنایی!! خواهرم اومد و راه افتادم. چند متر جلوتر باز یه پارچه بود عین قبلی؛ زنده باد یاد و خاطره شهید سرافراز . . . ستوده. این اسم هم خیلی آشناست!! چند متر جلوتر . . .شهید چیذری؛ اخلاقی؛ لارونی؛ عرفانی . . . چرا همه این اسم‌ها این قدر برام آشنا هستند؟؟؟
آهان! حالا یادم اومد؛ عجب نابغه‌ای هستم؛ تعمیرگاه محسنیان دیگه!! نمایندگی سایپا بر دولت؛ جلوی خیابون محسنیان!! کوچه اخلاقی که کوچه مدرسه‌مون بود دیگه!! کوچه ستوده؛ تهش خونه فلانیه!!! . . .

سهم من از این اسم‌ها اینه. اما سهم اون پدر و مادری که هرکدوم از این پسرها؛ عزیز دلبندشون بوده هم همینه!! سهم اون دختری که کوچه مدرسه من به اسم مردش هست هم همینه!! 
هر روز از کوچه‌ها و خیابون‌ها رد می‌شیم و بی‌مهابا اسمشون رو سر چهاراه داد می‌زنیم تا تاکسی گیر بیاریم. به فلان اتوبان لعنت می‌فرستیم که همیشه ترافیکش سنگینه یا فلان کوچه تهش رو بستند!!  خوب؛ سهم ما همین قدره.
اما همین اسم برای یه نفر دیگه یه دنیاست!! وقتی می شنودش دلش می‌لرزه و قلبش تند تند می‌زنه.  

دنیا همینه!! قانونش اینه. کاریش هم نمی‌شه کرد؛ می‌شه؟؟

آوای من
نظرات 23 + ارسال نظر
فرهاد سه‌شنبه 31 شهریور 1383 ساعت 02:45

سلام!

"تو ممکن است در تمام دنیا فقط یک نفر باشی٬ ولی برای بعضی افراد تمام دنیا هستی."

"گابریل گارسیا مارکز"

بله اون‌ها هم مثل خیلی‌های دیگه ممکنه برای خیلی از ما ها تنها نام خیابون‌ها باشن٬ اما برای بعضی‌ها از جمله خونواده‌هاشون٬ دوستاشون و ... یه دنیا یا بیشتر (حتی) هستن!

متشکر از مطلبتون؛ من هر وقت میام این‌جا٬ هر کاری می‌کنم نظر بذارم٬ خصوصاً برای مطالب این آقای رئیس! نمی‌شه! نه این‌که حرفی نداشته باشم؛ اما ... . خلاصه بالاخره شما با این مطلبتون طلسم رو شکستید! باز هم ممنون!

شب خوش!
خدانگهدارتون!
موید و موفق باشید!

سجاد سه‌شنبه 31 شهریور 1383 ساعت 03:24 http://paknevis.com/weblog

سلام. سلام به ارواح طیبشون...

منصور سه‌شنبه 31 شهریور 1383 ساعت 07:13 http://toranj.blogsky.com

زیبا بود مطلبتون - اونم در آستانه هفته دفاع مقدس و سالروز شروع جنگ

هزار و یک روزنه سه‌شنبه 31 شهریور 1383 ساعت 08:36

و خیابانهایی که نامش را شهیدانت بر گزیده اند...(هراتی)دقیقا...بموضوع خوبی اشاره کرده بودی...

پیر هرات سه‌شنبه 31 شهریور 1383 ساعت 15:06

هیچ می دونستید که این شعر برای مولویه:

کجایید ای شهیدان خدایی٬ بلاجویان دشت کربلایی ...

من که وقتی این رو تو دیوان شمس دیدم یکه خوردم

نرگس سه‌شنبه 31 شهریور 1383 ساعت 18:10 http://narcissus79.blogsky.com

به به
چه عجب ما شما رو اینجا زیارت کردیم...
مثلا اینجوری یاد اونا زنده میشه. چیکار کردن مگه براشون. رفتن جونشونو دادن و اخرش هم فقط اسم یه کوچه شد سهم اونا و خانواده هاشون که یه عمر داغ اونا رو به دل دارن. درسته که اونا بی منت رفتن و شهید شدن اما ... به قول معروف در دیزی بازه.. حیای گربه کجا رفته؟؟
هان؟؟!!

احمد سه‌شنبه 31 شهریور 1383 ساعت 19:32

همه ی دنیا این نیست
فراموش نکن تن تو هم می تونه بلرزه ... اگه بخوای؟

سجاد ح پ سه‌شنبه 31 شهریور 1383 ساعت 22:45

۱- والله من عادت ندارم از کسی تعریف کنم ٬ لطفا هیچی البته اگر می تونین به دل نگیرین .
۲- امروز یه بنده خدایی تو استخر می گفت هممون تو حرف زدن دکترا و فوقش رو داریم ٬ ولی تو عمل ... برای خودم متاسفم که انقدر بد بینم !
۳- دیشب به سیل اشک ره خواب می زدم
نقشی به یاد خط تو بر آب می زدم

علی درویش چهارشنبه 1 مهر 1383 ساعت 01:21

یه بار با یکی بحثم شد که من اگر مهندس شم تو این جامعه فعلی بیشتر میتونم خدمت کنم به مردم تا اینکه برم جنگ و بعدش اسمم بشه اسم یه اتوبان یا خیابون یا کوچه ..... ولی بعدا فهمیدم که این بحث بیخود بود و از پایه ایراد داشت .... اونا با کس دیگه معامله کردند ... تا جای اونا نباشی نمیفهمی ! .... یا حق

پیر صبا چهارشنبه 1 مهر 1383 ساعت 15:05 http://pire-harat.blogsky.com

بله قانونش اینه... لپ مطلب رو ادا کردید...
ولی این قانون هم وجود داره که همه روزی به هم میرسند...و با هم یکی میشوند...عقیده من اینه!

علی درویش پنج‌شنبه 2 مهر 1383 ساعت 00:02

سلام ... میخواستم بگم که همایش وبلاگنویسان قرار است روز ۳ مهر برگزار شود ... شما هم شرکت کنید ... هیچی نباشد به هر مبدع طرح وبلاگ نویسی چند نفره و البته چند کشوره هستید !! .... برای اطلاعات بیشتر به ادرس زیر بروید :

www.3mehr.persianblog.com

نصیر پنج‌شنبه 2 مهر 1383 ساعت 00:42

سلام
۱. این حس شاید برای من به دلایلی بیشتر باشد.
۲. که شهیدان که اند این همه خونین کفنان

قاصدک پنج‌شنبه 2 مهر 1383 ساعت 01:25 http://www.nameh.blogsky.com

سلام
مطلب قشنگی بود. اما متاسفانه کمتر بهش توجه میشه.
معمولا تو وبلاگ هامون هم کمتر به این مسایل پرداخته میشه
پیروز باشید

بهترین یکشنبه 15 بهمن 1385 ساعت 01:59

بهترین سایتها و وبلاگها
www.djmohammadamin.blogsky.com
www.aminemmusic.blogsky.com
www.ahangsazi.blogsky.com
www.iranindia.blogsky.com
آپدیت شدند...

ایران ایندیا یکشنبه 15 بهمن 1385 ساعت 02:03 http://www.iranindia.blogsky.com

سلام وبلاگ قشنگی داری به من هم سر بزن؛ممنون
فقط خواهش می کنم نظر بده همونطور که من هم نظر دادم و در نظر سنجی شرکت بفرمایید.

ایران ایندیا یکشنبه 15 بهمن 1385 ساعت 02:03 http://www.iranindia.blogsky.com

سلام وبلاگ قشنگی داری به من هم سر بزن؛ممنون
فقط خواهش می کنم نظر بده همونطور که من هم نظر دادم و در نظر سنجی شرکت بفرمایید.

[ بدون نام ] یکشنبه 15 بهمن 1385 ساعت 02:05

بهترین سایتها و وبلاگها
www.djmohammadamin.blogsky.com
www.aminemmusic.blogsky.com
www.ahangsazi.blogsky.com
www.iranindia.blogsky.com
آپدیت شدند...

[ بدون نام ] یکشنبه 15 بهمن 1385 ساعت 02:05

بهترین سایتها و وبلاگها
www.djmohammadamin.blogsky.com
www.aminemmusic.blogsky.com
www.ahangsazi.blogsky.com
www.iranindia.blogsky.com
آپدیت شدند...

[ بدون نام ] یکشنبه 15 بهمن 1385 ساعت 02:05


























بهترین سایتها و وبلاگها
www.djmohammadamin.blogsky.com
www.aminemmusic.blogsky.com
www.ahangsazi.blogsky.com
www.iranindia.blogsky.com
آپدیت شدند...










































































































بهترین یکشنبه 15 بهمن 1385 ساعت 02:07


























بهترین سایتها و وبلاگها
www.djmohammadamin.blogsky.com
www.aminemmusic.blogsky.com
www.ahangsazi.blogsky.com
www.iranindia.blogsky.com
آپدیت شدند...










































































































[ بدون نام ] یکشنبه 15 بهمن 1385 ساعت 02:07


























بهترین سایتها و وبلاگها
www.djmohammadamin.blogsky.com
www.aminemmusic.blogsky.com
www.ahangsazi.blogsky.com
www.iranindia.blogsky.com
آپدیت شدند...










































































































[ بدون نام ] یکشنبه 15 بهمن 1385 ساعت 02:08


























بهترین سایتها و وبلاگها
www.djmohammadamin.blogsky.com
www.aminemmusic.blogsky.com
www.ahangsazi.blogsky.com
www.iranindia.blogsky.com
آپدیت شدند...










































































































[ بدون نام ] یکشنبه 15 بهمن 1385 ساعت 02:08


























بهترین سایتها و وبلاگها
www.djmohammadamin.blogsky.com
www.aminemmusic.blogsky.com
www.ahangsazi.blogsky.com
www.iranindia.blogsky.com
آپدیت شدند...










































































































برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد