رویای دیگر

سرمایه هر دل حرفهایی است که برای نگفتن دارد. «دکتر شریعتی»

رویای دیگر

سرمایه هر دل حرفهایی است که برای نگفتن دارد. «دکتر شریعتی»

پس به یک ساعت ببازم هر چه هست

 

0 - زبانم را نمی فهمی، تو خطم را نمیخوانی، چنان بیگانه ای بامن، که نامم را نمیدانی...


1-  عید سعید فطر مبارک باشه . عید بزرگی است . حیف که ماه رمضان پرباری نداشتم که در روز عیدش به خودم ببالم. تبریک میگویم به همه عزیزان و خوانندگان محترم. ما را از دعای خیر فراموش نکنید.

 

2-  از تمام کسانی که در یادداشت قبلی با نظر گذاشتن تسلیت گفتند و ابراز محبت کردند تشکر میکنم. جا دارد از بعضی دوستان با ذکر نام تشکر کنم:


احمد ، مهندس باقری ، میلاد ، حسین ، الهه ، کورش ، انواع پیرها (!) و منصور.


اعضا هم که گفتن نداره. ما بعضی وقتا متهمیم که بخش اعظم بازدید کنندگان و نظر دهندگان وبلاگمون ، همین اعضا هستند ! ولی باید بگم که نه ، اینطور نیست. این اعضا اگر به وبلاگ سر میزدند که مطلب میدادند! خیلی هاشون به سلامتی یک ماه یه بار هم این صفحه رو به زور باز میکنن ! معرفی سمت راست وبلاگ دکوری بیش نیست !

 

3-  یه کم بریم تو نخ صدا و سیما! نمی دونم حال دارین یا نه! بی سوادی بی داد میکنه...

 

الف ) امروز صبح ، توی برنامه مستقیم شبکه تهران ، آقای دکتر فلانی میگفت : «الصدقه یرد البلاء ولو ابرم ابراما» و البته اشتباه اعرابی هم در خوندنش داشت. من تا اونجا که می دونم، اول این حدیث «الدعاء» است. اینجوریش رو کسی شنیده؟ فکر می کنم طرف برداشته حدیث رو  customize""  کرده !

 

ب) تیتراژ پایانی این سریال موسوم به «آقا ماشالله» خواننده محترم – مجید اخشابی- میخونه : " خرمن نکشته هامون" و کلمه " نکشته " رو به ضم کاف قرائت میکنه. در صورتی که واضح و مبرهن است که به کسر کاف صحیح است. نمی دونم این همه عمله اکره مفت خور تو صدا و سیما هستن و بدتر از مدرسه ... کلی آدم تو هر گوشه ش تزریق شده ! اونوقت همچین سوتی عظمایی رو هیچکس حالیش نمیشه. نمی دونم اینا که تو مرکز موسیقی سازمان به ریاست آقای ع . م . یک باند درست و حسابی هستن، چطور شاعر و خوننده همدیگر رو نمی بینن و طرف میخونه؟ جمجمک برگ خزون !!!

 

ج) یک آقایی تو مسجد بلال ( اگه اشتباه نکنم) منبر رفته بود و گفت باید خدا را فقط به خاطر خودش عبادت کرد. به قول اون خواننده که میگه : "فقط به خاطر تو" !!!

بدون شرح ! اینو میگن استفاده صحیح از ابزار موجود ! و مردم را از طرق مختلف به سمت خدا باوری سوق بدهیم ولو از طریق منصور !

 

 د) این قسمت منقول است از یکی از اعضای محترم :

به نقل از بخش خبر چند شب قبل ، مردم مسلمان در فلسطین به ضرب گلوله اسرائیلیان "شهید " میشن ، ولی تو عراق "کشته" میشن ! نمی دونم چرا فرق میذارن...

 

ها ) این قسمت هم از اعضا منقول است:

تا چند وقت قبل میگفتن "عملیات شهادت طلبانه" . الآن میگن " عملیات انتحاری" و انتحار دقیقا یعنی خودکشی. آخه این اطلاق درسته؟

 

4- یکی دو نفر هستن که دیگه کامنت نمی ذارن تو وبلاگ . اگه میخوان با این کارشون به من چیزی بفهمونن، باید بگم که «خوش به حال باغبونی که شغال از باغش قهر کنه !!!»

 

5- شرمنده اعضای محترم وبلاگ هستم ! رمضان به سر رسید و فرصت نشد که افطاری وبلاگی داده شود. مخصوصا آقا نصیر و آقا محسن! ان شاءالله در اولین فرصت شام وبلاگی داده میشود!

 

6- یاسر یک هفته قبل به من قول داد که تا 48 ساعت دیگه مطلب میده تو وبلاگ ! نمی دونم تو انگلیس زمان دیر میگذره و هنوز دو روز نگذشته یا مشکل دیگری هست !

 

7- دوستان در وبلاگهای خودشون یا در قسمت نظران این وبلاگ شعر مینویسند . هرچند من با شعر های خیلی نو (!) و یا شعرهای سپید میانه چندانی ندارم ولی بی اطلاع هم نیستم.

مطلبی می نویسم که به حال و هوای یکی از ماجراها هم مرتبط است.

 

دشت ها نام ترا می گویند

کوهها شعر ترا می خوانند

 

کوه باید شد و ماند،

رود باید شد و رفت ،

دشت باید شد و خواند.

 

در من این جلوه ی اندوه زچیست؟

در تو این قصه ی پرهیز – که چه؟

در من این شعله ی عصیان نیاز،

در تو دمسردی پاییز – که چه؟

 

حرف را باید زد!

درد را باید گفت!

 

سخن از مهر من و جور تو نیست.

سخن از

متلاشی شدن دوستی است،

و عبث بودن پندار سرور آور مهر

 

«حمید مصدق»

 

منصور

نظرات 14 + ارسال نظر
نيما یکشنبه 24 آبان 1383 ساعت 13:09 http://b2d.parsiblog.com

حالا افطار ندادين شام يا ناهار که می تونين..؟
هر حرفی رو هم زدن دردسره!!
يا فرياد زدنش!!

پیر هرات یکشنبه 24 آبان 1383 ساعت 13:53 http://pire-harat.blogsky.com

خداوکیلی دیگه این مدل شماره گذاری که تو پست قبلی استفاده کردید به ذهن جن هم نمی رسید!!

قسمت (۳-ج) جالب بود! یاد یه جوک افتادم. ولی اگه اینجا بگم آقایون آیات عظام (!) همین رو بر علیه من استفاده می کنند!!

به ذهن جن نمی رسید- به ذهن من که میرسه!
شما بفرمایین- سوابقتون معلومه - کسی نمی تواند علیه شما مطلب بگه!

الهه مهر یکشنبه 24 آبان 1383 ساعت 13:56 http://www.totanj.blogspot.com

$والا بلا مارو الهه صدا نمی زنن ...ایها الناس ...
البته کلی حال داره آدم یک آدم دیگه رو، اسمشو جوری تغییر بده که برداشت ناصحیح ازش بشه. (البته هر چی رئیس بگه!)
$ در مورد شعر هم باید بگم :
به نظر من شما بیشتر به این روشنفکرهای اهل شعر نو، و ترکیب گذشته و حال و پایبند به اصول ... بیشتر می آین . (تا یار چه خواهد!!!)
عالی بود .کم آوردم، همین و بس.

باران یکشنبه 24 آبان 1383 ساعت 15:53

درباره ی بند ۴ .

پیش از آنکه به تنهایی خود پناه برم
از دیگران شکوه آغاز می کنم
فریاد می کشم که :
ترکم گفته اند .

چرا از خور نمی پرسم
کسی را دارم
که احساسم را
اندیشه و رویاهایم را
زندگی ام را با او قسمت کنم ؟

آغاز جداسری
شاید
از دیگران نبود !

(می دونم شعر های کوتاه بیکل بهتره ولی ... )



ممنون از توجه شما- عید شما مبارک باشه

صادق یکشنبه 24 آبان 1383 ساعت 21:23 http://restart.blogsky.com

عید بر شما مبارک باشه

صادق دوشنبه 25 آبان 1383 ساعت 00:27 http://restart.blogsky.com

باری من و تو بی‌گناهیم
او نیز تقصیری ندارد

پس بی‌گمان این کار
کار چهار شخص مجهول است!

«قیصر امین پور»

صادق دوشنبه 25 آبان 1383 ساعت 00:42

سلام
عیدتون مبارک.

[ بدون نام ] دوشنبه 25 آبان 1383 ساعت 09:12

پس به یک ساغر ببازم ....

اسمان ابی دوشنبه 25 آبان 1383 ساعت 15:25

سلام.عیدتان مبارک.

احمد دوشنبه 25 آبان 1383 ساعت 18:27 http://mirror.blogsky.com

۱ ـ عید شمام مبارک
۳ - همش تقصیر رسانه هاست!
پیشنهاد نکردید جای تلویزیون نگاه کردن دراز بکشن کنار دیوار سقف رو نگاه کنن؟!!
۷ - به به ...

بهرنگ دوشنبه 25 آبان 1383 ساعت 19:29

Mansou jaan, Eidet mobaarak, namaaz-roozehaat ghabool, man chaakeretam

منصور۲ دوشنبه 25 آبان 1383 ساعت 21:53

۱- گاهی وقت‌ها آدما اگه به صلاحشون باشه مفاهیم رو تغییر میدن چه برسه به یه کلمه «صدقه»!
۲- خدا رو شکر نمردیم و اسم ما توی «رویای نیمه کاره» اومد!
۳- تو سنگ سیه بوسی من چشم سیاهی را
مقصود یکی باشد بیگانه چه می‌دانی؟

نصیر دوشنبه 25 آبان 1383 ساعت 22:23

سلام
۱. باز آمدم چون عید نو تا قفل و دندان بشکنم.
۲. عید مبارک. عید فطری که از عربستان شروع شد( شنبه ) و تا بنگلادش ادامه داشت ( دو شنبه)!!

۳. به سیما؛ شما هم؟؟

در سرا پای وجودش هنری نیست که نیست!؟

رضا مقدم دوشنبه 25 آبان 1383 ساعت 22:39

گل بود به منصور ۲ نیز آراسته شد !

آقا منصور عید شما نیز مبارک !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد