رویای دیگر

سرمایه هر دل حرفهایی است که برای نگفتن دارد. «دکتر شریعتی»

رویای دیگر

سرمایه هر دل حرفهایی است که برای نگفتن دارد. «دکتر شریعتی»

چت با کانادا (۲)


میخواستم از جشن خودکفایی گندم ! و همچنین اردویی که رفتیم بنویسم که بماند برای بعد.
ادامه مطالب رسیده از کانادا که با زحمت فراوان از زبان پینگیلیش به فارسی ترجمه شده (!)‌رو اینجا می آورم:

اینا
 nice هستند باهات /تا وقتی  nice هستند/ که منافع شون تهدید نشه / اینا از یک ککشون هم برات نمیگذرند/معرفت نداریم اینجا/همه چی دو دو تا چار تاست/البتّه/چون همه وظیفشون رو انجام میدن/کمتربه معرفت نیاز میشه/ولی قشنگ نیست/البتّه کارهای خوب میکنند/تو کارهای داوطلبانه / شرکت میکنند/از خود گذشتگی نداریم/صبحها سر چهار راه ها/volunteer  هستند/بچه ها رو از خیابون رد می کنند

/ببین یه بار یه دختره /اومد اطاقم سؤال بپرسه / میدونستم میدونه من این ماه روزه میگیرم/ ولی یادش نبود/ضمن سؤال از کیفش/شیرینی در آورد شروع به خوردن کرد/گفتم به من بفرما نمی زنی/یه ذرّه جا خورد /خیلی جدّی گفت /نه این صبحونمه /اگر این رو به تو بدم /شکر بدنم کم میشه/گفتم ما با هم رفیقیم/گفت تو تا به حال /هواپیما سوار شدی/گفتم آره/گفت اونجا می گن
/هر وقت هواپیما میخواد سقوط کنه/فقط به فکر خودتون باشید/خندیدم/گفتم من روزه هستم/دختره چینی بود که 16 ساله تو کاناداست / چینیها عین ظرف خالین/زود فرهنگ میگیرند/یعنی کانادایی شده بود کاملا/گفتم آدم برا رفیقش جون هم میده/خیلی جدّی با من استدلال میکرد /مثال سقوط هواپیما رو/برا بیسکویتش میزد /در حالی بود/که من لطف کرده بودم/وداشتم از وقتم براش میگذشتم / فقط خواستم/یه مثال برات بزنم

/البته ممنون می شن ازت/ولی به این معنی نیست/که اون هم شاید این کار رو برای تو بکنه/هر کس/به منافع خودش فکر میکنه/آره باید راحت بهشون بگی/الان وقت ندارم
/یعنی اصلاً اینها تئوریش رو هم ندارند/منصور/مفاهیمی که ما بلدیم/از یه چیزای دیگه صحبت میکند/حرف ما یه چیز دیگه ست/اینا سؤالهای ما رو جواب نمیدند/اینا یه مساله ی دیگر رو حل کردند/اینها هر کس به وظیفه کوچیکی/که براش تعریف شده/درست عمل میکنه/از بچگی کار میکنند/یعنی دبیرستانی ها /تقریباً همه کار میکنند/یعنی تو grocery /کارتون جا به جا میکنند/تو بار/ظرف می شورند/نونوایی وا میستند /پول در آوردن رو دوست دارند/خیلی عشقشونه پول در بیارند

/اینجا زندگی/خیلی حساب کتاب داره/خدمات متنوع و زیاده /قرن جدید /آدمها دارند/خیلی شبیه به هم می شن /یعنی ارتباطت /این فرهنگها رو نزدیک میکنه /و متاسّفانه فرهنگ شرقی ماست که داره از بین میره / منصور ما از یه عالم دیگه/داریم صحبت میکنیم/اینا با این مفاهیم بیگانه اند/حتی عشق و محبّت هم اینجا فرق داره/مدینه ی فاضله اینجا نیست/physical

most of the times /  how do you look like is most important question for them

 / your mentality has less importance for them


/قیافه اوّلین فاکتوره /بعد چیزای دیگه/حالا تو بگو/من فلانم یا فلان خصوصیت ها رو دارم/پشمه تقریباً
/love باید بلد باشی/خوش تیپ باشی/و اهل گردش و بار و رقص باشی/منصور مصاحبه گرخوبی هستی ها /این متن روsave  میکنم/تا حالا وقت نشده بود بنویسم...

ادامه دارد...

منصور

نظرات 15 + ارسال نظر
محبوبه جمعه 29 آبان 1383 ساعت 20:03 http://hozoor.blogsky.com

سلام..................
مطالب وبلاگ شما جالب و خواندنی است
موفق باشید

پیر هرات جمعه 29 آبان 1383 ساعت 20:13 http://pire-harat.blogsky.com

بالاخره زندگی در بلاد کفار(!) هم سختی داره!
ولی در کل مباحث جالبی مطرح شده.

محمد جمعه 29 آبان 1383 ساعت 20:37

به آقای ع.ب سلام برسانید. خیلی جالب گفته اند.

رسول جمعه 29 آبان 1383 ساعت 20:45 http://totanj.blogspot.com

اگرچه این چیزهارو ندارند (معرفت . رفاقت و ...) ولی خیلی چیزهای بهتری نسبت به اینجا دارند
باید دید که ارزش چیزهایی که دارند به چیزهایی که ندارند می ارزه یا نه؟!؟!
بعد تصمیم گرفت...

حرفایی که ما زدیم ناقض این مطلب شما نیست. یعنی اینایی که شما گفتین مرتبط به حرف من نیست .
بله یه چیزایی دارن ولی ربطی به معرفت داشتن و نداشتن نداره

رسول جمعه 29 آبان 1383 ساعت 20:49 http://totanj.blogspot.com

تا وقتی nice هستند/ که منافع شون تهدید نشه
نمی فهمم یعنی چی؟
یعنی ما باید با دیگران اینقدر nice باشیم و بذاریم منافعمون رو تهدید و شاید نابود کنند؟
ایثار با این مفهوم فرق داره!!

ایضا فکر میکنم منظور را متوجه نشدین

الهه مهر جمعه 29 آبان 1383 ساعت 23:29 http://www.totanj.blogspot.com

مهم اینکه ما اگه اون ور آبیم یادمون نره که ما ایرونی هستیم ...
به خدا که من یه لحظه از تاریخمونو از فرهنگمونو یه کوچولو از بزرگی ایرانمو به همه اون چیزایی که اونا بهش معتقدن نمی دم .. به همه رفاه اون ور نمیدم حتی اونا هم به این چیزا ایمان دارن،
ولی میدونم، دیگه این حرفا خریدار نداره ... ( با تاسف)

امیر شنبه 30 آبان 1383 ساعت 06:00

Baa Kheiliaash mokhaalefam. Tool Mikeshe taa
adam befahme injaaa yaaa kollan gharb yaaa kollan shragh (japan,Russia,Korea) che khabare. In Sohbataaii ke ishoon matrah karde be dalile shenaakhte kame ishoon be farhange Gharb boode.

Ye messal. Injaaa adamaa kaar mikonan baraa inke niyaaz daran zenedegishoon begzare. Aslan be pool dooosti rabtii nadaare. Doosti daram daneshjooye PHD ye. Shabaa restaurant kaar mikaard. na be khater inke pool doost dasht balke baraa inke niyaz dasht zendegish begzare.

رضا شنبه 30 آبان 1383 ساعت 18:15

تشکر از استاد که کانادا هستند . تقریبا همه رو قبول دارم جز مطلب آخر که اولین فاکتور قیافه است ! چون واسه دخترای اینجا اول بلد بودن love است نه قیافه !

احمد شنبه 30 آبان 1383 ساعت 22:08 http://mirror.blogsky.com

ایول عجب چت پر محتوایی
یک چت کلاسیک و آموزشی برای دوستداران این مقوله!
خیلی جالبه...

محسن یکشنبه 1 آذر 1383 ساعت 10:55


۱-
یکی از ویژگیهای آدمیزاد اینه:

تا وقتی تو مملکتشه فقط بدیهای اینجا رو می بینه و خارج براش مدینه فاضله ست.

وقتی میره خارج همه خوبیهای مملکتش یادش میاد و بدیهای خارجه تو چشمش بزرگ میشن.

این مجربه ها، خودم لمسش کردم.

۲-
ببینم معرفت الان تو مملکت ما معنی داره؟
همین آدمای بامعرفت ما نیستن که روزی ده بار می بینیم تو خیابون دست به یقه میشن و جد و آباد و خواهر و مادر هم رو جلو چشمشون مجسم میکنن؟
اینجا کسی به فکر منافع خودش نیست؟
...

۳-
میشه از این دوستمون بپرسی اوضاع و احوال رئیسها در کانادا چطوره؟؟!!!! (چون رئیس یه موجودیه که همه جای دنیا یه جوره!!)

۴-
در مورد قیافه فکر می کنم وقتی این مطلب ایشون صادقه که شما با جنس مخالف طرف هستید

۵-
برالی نسل جدیدمون خیلی دلواپسم... چرا؟ بعدا توضیح میدم

پیر خمین یکشنبه 1 آذر 1383 ساعت 19:09

دیدم آن چشمه هستی که جهانش خوانند
آن قدر آب کزان دست توان شست نداشت

رسول یکشنبه 1 آذر 1383 ساعت 21:37 http://totanj.blogspot.com

می خواستم بگم که همیشه همه چیزهای خوب یه جا جمع نیستند. چیزهای بد هم هست
خوب مطلق خداست...

مفیدی تنها چهارشنبه 4 آذر 1383 ساعت 23:11 http://doreh24.persianblog.com

سه سوت بیا اینجا

نخودسیاه شنبه 5 دی 1383 ساعت 12:30 http://www.nokhodsiaah.blogspot.com

درود دوستان. با جمعی که شما دارید نخودسیاه شما رو پیدا می کنه . لازم نیست دنبالش باشید! کار قشنگی کردید. امیدوارم صا ایران تر از صا ایران باشید هر روز بهتر از دیروز

رامین پنج‌شنبه 15 بهمن 1383 ساعت 00:17

پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به همه هموطنان عزیز داخل و خارج از کشور تبریک و تهنیت عرض میکنم و خواهشی که از دوستان خارج از وطن دارم این است که با واقعیاتی که در کشورمان میگذرد بیش از پیش اشنا باشند و جهت سربلندی و اقتدار میهن و کشور عزیزمان تلاش کنند تا هم شما و هم ما ایرانی آبادتر را برای نسلهای آینده باقی گذاریم چرا که حق چنین است و فرمود پیامبر مصلحان حضرت محمد (ص) علم اگر در ثریا هم باشد مردمانی از فارس به آن دست پیدا می کنند به امید مجد و عظمت ملت مسلمان و غیر مسلمان ایرانی و به امید پایان همه اختلافات جناهی . چرا که تا وقتی مردم کشوری نخواهند هیچ حکومتی نخواهد توانست آرمان ها و اهداف مورد نظر خود را پیاده کنند و فقط بهانه و دستاویزی خواهد بود که دشمنان از اختلاف ما سود جسته و آنوقت ویرانه ای را تحویلمان دهند که هیچ کس انتظارش را نمی داشت پس به جای اتکای بیش از حد به حکومت به خود اییم چرا که خواستن بدون دانستن هرگز توانستن به بار نمی آورد و علم را در راه علم به کار برده برای اعتلا و پیشرفت میهنمان . در نهایت تشکر فراوان دارم از نویسنده محترم این وبلاگ با تشکر رامین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد