رویای دیگر

سرمایه هر دل حرفهایی است که برای نگفتن دارد. «دکتر شریعتی»

رویای دیگر

سرمایه هر دل حرفهایی است که برای نگفتن دارد. «دکتر شریعتی»

کجای این جنگل شب ،پنهون میشی خورشیدکم

پشت کدوم سد سکوت ، پر می کشی چکاوکم

 

حرف که زیاد هست، طاقت و تاب نوشتنش کو؟ شاید کمتر اتفاق افتاده که پنج شش  روز مطلب پست نکرده باشم. اتفاقات ریز و درشت زیادی افتاد ، مطالب متعددی هم در ذهنم موج میزنه برای نوشتن. تا مجال باشه چقدرش رو بنویسم...

 

اول : یکی راهنمایی کنه چه جوری فیلتر اورکات رو رد کنم؟ از این راه حلهای معمولی که روزی صد تاش فوروارد میشه ندید. همش رو امتحان کردم. مثل اینکه رو فیلترش خیلی سرمایه گذاری شده ، به این راحتی ها راه نمیده.

 

دوم : پنجشنبه رفتیم برای شرکت در یک مجلس ختم دیگه برای مادربزرگم که توی شهرستان گذاشته بودن. طرفای زنجان. مادر بزرگم اصالتا" برای یکی از روستاهای اونجا بود. هرچند 65 سال بود که تهران زندگی میکردن. رفتیم توی روستا و صفا و سادگی اونجا. مراسم متفاوت. مداحی های ترکی . این دفه مداحه به زبان ترکی مزخرف میگفت ! رفتیم منزل یکی از اهالی روستا که خونه 200 سال قدمت داشت. یک اثر هنری به تمام معنی . و هنوز توش زندگی میکردن. کلی فک و فامیل و شجره نامه خودمون رو از زبان صاحبخونه شنیدیم. از وضعیت روستا در سالهای دور تعریف میکرد.اولین مدرسه سال 1312 تو روستاشون تاسیس شده بود و شده بود عامل پخش و پلا شدن افراد روستا. چون هرکس که شش کلاس سواد پیدا میکرد میرفت شهر و استخدام میشد. میگفت پنجاه شست سال پیش ، زن با هیچ برابر بود. زن بیوه رو از روستا بیرون میکردن. اگر میمرد ، کسی براش قبر نمی کند. زن بیوه شوم بود. برای همین بیوه ها یا مطلقه ها فورا باید صیغه میشدند . همین کسی که برای ما تعریف میکرد، هفت سالگی یک نفر رو صیغه کرده بود ! البته به قصد خیر . بهش گفتم ایول بابا ! کارت درسته...!

 

سوم : نمی دونم این دعا نویس ها و سرکتاب باز کن ها، موثقن؟ رفتیم منزل یکی دیگه از اهالی روستا، یک سیدی اومده بود خونشون و دعا مینوشت و دعا میداد و سرکتاب میگرفت و مردم نوبت به نوبت می اومدن پیشش. هردعا 1000 تا 2000 تومن . بسته به دعاش ، قیمتش هم فرق میکرد. گفتم برای کسی که از آدم بریده و قهر کرده دعا میدی که دوباره وصل بشه؟! گقت بله . بهش میگن دعای محبت... دیدم برای همه چیزی دعا میده . منتها تو مایه های "تو آب بنداز و بخور" و "تو حموم آبش رو بریز سرت"  و اینا بود که بی خیال شدم!!  خلاصه دیدنی بود...

 

چهارم : در آینده نزدیک ، یکی از شعرهای جدیدم رو  منتشر خواهم کرد.

 

منصور

نظرات 18 + ارسال نظر
محسن شنبه 26 دی 1383 ساعت 09:28

منصورجان سلام،

دعا و سرکتاب لازم نیست برای وصل مجدد. هزینه های وصل مجدد البته بالاست، می گی نه یه سر به اداره برق و آب و تلفن بزن!! ولی بعضی وقتها می ارزد هر هزینه ای برای وصل مجدد (از تجربه شخصی می گویم، سه بار من اینطور هزینه را پرداخت کردم تا وصل مجدد حاصل شد). اما درباره اینکه فلان چیز را در آب بریز و بخور و یا در حمام آبش را بر سرت بریز هم نظر من این است که بی حکمت نیست. بد نیست اگر آدمیزاد گرد محبت را گاهی در آب بریزد و بخورد. می توان شامپوی تواضع را بر سر ریخت و چرک کبر و غرور را از تن شست، می شود چشمها را شست و جور دیگر دید. دنیا را گاهی باید از عینکی دیگر نگاه کرد. به نظرم یک راه دیگر هم برای یافتن داروی محبت باشد، توسل. آن هم توسل به بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (جانم فدایش باد) که داروی هر درد و مشکلی است. و توکل که قویترین داروی انرژی زاست.
در پایان: ما کماکان مخلصیم و ارادتمند.

آقا عالی بود. همین. چی بگم دیگه؟

علیرضا شنبه 26 دی 1383 ساعت 13:37

سلام
آقا منصور از https به جای http استفاده کنید و هر جا که دوباره صفحه ی Error اومد باز هم به جای http از https استفاده کنید البته متاسفانه روی PC من صفحات https اورکات بدون عکس load میشه . این بهترین راهی که من تا به حال استفاده کردم .(البته از بین تمام راه های فورواردی بهترین و کم دردسرترین همین راه . ) البته جناب داره روی راه بهتر کار میکنه .

بابا ! این راه که اولین راهی بود که استفاده کردم. کارگر نیست. آی اس پی که من ازش خدمات میگیرم فیلتر محکمی گذاشته که با این راههای معمولی نمیشه ازش رد شد. البته من با اینترنتی که از دانشگاه شریف دارم میتونم وارد اورکات بشم چون شریف فیلتر نکرده. مشکل من عدم دسترسی به اورکات نیست . بلکه افتادم روی یه دوری که باید از این فیلترم رد بشم !!!!

رسول شنبه 26 دی 1383 ساعت 14:43 http://totanj.blogspot.com

آتکه می پرسد ز من آن ماه را منزل کجاست
منزل او در دل است اما دل او در کجاست!!

الهه مهر شنبه 26 دی 1383 ساعت 16:34 http://www.totanj.blogspot.com

اورکاتم کووجا بود...

پیر صبا شنبه 26 دی 1383 ساعت 21:37

والا...
در باره مسائل معنوی...چرا به پشتیبان معنوی مراجعه نمیکنید؟!...آهان..مثل این که دیگه سرویس نمیده...نه؟!
.
.
شعرتون یه چیزی تو مایه های یاس منگولا نباشه یه موقع!!!
...هر کی خوابه خوش به حالش؟
اورکات؟!!!فقط با آی پی پرکسی...
اما...تا اون جایی که من شنیدم...این اورکات کلا آی پی هایی که از ایران هستن رو بلاک کرده...الله اعلم...

[ بدون نام ] شنبه 26 دی 1383 ساعت 22:04

the internet option
conection--------
setting
proxy server
adress 194.117.134.72
port 8081
click bypass proxy server for local
no one can stop us
موفق و کامیاب باشید

ممنونم دوست بی نام ونشان. کارم راه افتاد

صادق شنبه 26 دی 1383 ساعت 22:30 http://restart.blogsky.com

(چهارم : )

شاعر که شدم
نردبانی بلند برمی‌دارم،
پای پنجره‌ی پرسه‌های پسین پروانه می‌گذارم
و به سکوت ِسلام ِ آن روزها سرک می‌کشم!

شاعر که شدم
می‌آیم کنار کوچه‌ی کبوترها،
تاریخ ِ یادگاری دیوار را پُر رنگ می‌کنم
و می‌روم!

شاعر که شدم
مشق شبانه‌ی تمام کودکان جهان را می‌نویسم!
دیگر چه فرق می‌کند
که معلمان ِچوب به دست،
به یکنواختی خطوط مشق‌های شبانه
شک ببرند یا نبرند؟

شاعر که شدم
سیم‌های سه ‌تارم را
به سبزه‌های سبز ِسبزده گره می‌زنم
و آرزو می‌کنم
آهنگ پاک صدای تو را بشنوم!

شاید که شاعری
تنها راه رسیدن به دیار رویا
و کوچه‌های خیس کودکی باشد!

«گلرویی»

احمد یکشنبه 27 دی 1383 ساعت 07:23 http://mirror.blogsky.com

منم شاید کمتر پیش اومده یاشه که دو هفته پشت سر هم نظر نزارم ولی خوب چه کنیم یه مشکل فنی که قبلا گفته بودم بد جوری حالمو گرفته و برایه همین چند وقتی نتونستم بیام

همون بهتر که ساکت باشه این دل ....

نمی دونم چی کار کنید تا اورکات باز بشه !

خوشا به حالت ای روستایی ...

همه ی دعا نویس ها هم این جوری نیستند ...

آلبوم جدید رو کی میدید بیرون؟!

ممنون از حسن نظر شما

پیر هرات یکشنبه 27 دی 1383 ساعت 10:08 http://pire-harat.blogsky.com

یاس منگولا !!

یه راه دیگه برای دور زدن اورکات هست تضمینی٬ شما فقط باید FAN کامپیوترتون رو بردارید همه چی خود به خود درست میشه. البته اگه عوارض جانبی اتفاق افتاد من هیچ مسئولیتی تقبل نمی کنم.

عالی بود. این کامنت به نظر تمامی (!) اعضا جالب ترین نظر سال ۸۳ شناخته شد . جایزه میدیم...

تلاش یکشنبه 27 دی 1383 ساعت 19:11

سلام
- واقعا حرف برا زدن زیاد هست ولی عمل برا انجام دادن زیاد نیست. اگه قرار شد فقط حرفی رو بزنیم که بوی عمل بده اونوقت فکر میکنم حرفم زدنی هم کم میشه. «کم گوی گزیده گوی چون در ...».
- اگه بپذیریم که هر حرفی شنونده مخصوص خودشو داره و لزوما برا همه مفید نیست و بلکه بعضی حرفا برای بعضی مثل زهر کشنده است و در همان حال برا بعضیها از آب گوارا تر پس نباید هر حرفی رو بصورت کاملا باز و در دست رس همه زد.
- دیدم خیلیا مثبت نوشتن گفتم بزا منفی هم نوشته بشه شاید از این نمد برای بعضیا کلاه بشه.
ببخشید. عزت زیاد تا وقت دیگه

رضا مقدم یکشنبه 27 دی 1383 ساعت 20:11

جهت حل مشکل اورکات می‌توانید به شهر کاشان مهاجرت کنید و براحتی واردش شوید. ظاهراْ کاشی ها هنوز به فناوری فیلترینگ نرسیدن!

برای یه اورکات پاشم برم کاشان ؟!‌ بی خیال بابا. نخواستیم

م.ش یکشنبه 27 دی 1383 ساعت 22:08

سلام!
میگم شاید شما یه خورده زندگی رو سخت میگیرید.من این رو اخیرا حس کردم.برای همین زود میرنجید.اما زندگی ساده تر از این حرف هاست.البته من خودم از همه زندگی رو سخت تر می گیرم.ولی نمیدونم چرا به همه میگم زندگی آسونه...

ممنونم از ارشادات شما. ولی کدوم م.ش. هستین؟ من لااقل ده تا م.ش. میشناسم...

احمد یکشنبه 27 دی 1383 ساعت 22:32 http://mirror.blogsky.com

دوباره سلام

گفتم عوض چندتا پستی که براش نظر نذاشتیم برای این یکی دو تا نظر بذاریم

گفتید یکی از شعر های جدیدتون رو منتشر می کنید معلومه خیلی شعر میگید . خوشحال میشیم عوض یکی چندتاش رو بخونیم!

فیلتر شکن دوشنبه 28 دی 1383 ساعت 01:18

192.115.106.236
پورت3128
ارکاتو رد میکنه:)

[ بدون نام ] دوشنبه 28 دی 1383 ساعت 18:34

سلام
من از اون پروکسی که گفتید استفاده کردم از این پروکسی هم که این بالا نوشته هم استفاده کردم هیچ کدوم کار نکردند .(من از کارت لوتوس استفاده می کنم که به نظرم میاد از سرور های افرانت داره استفاده می کنه )

مرتضی دوشنبه 28 دی 1383 ساعت 18:43

سلام
فوت مادر بزرگتان را به شما تسلیت می گویم.
امیدوارم غم آخرتان باشد.

نصیر سه‌شنبه 29 دی 1383 ساعت 13:41

سلام
۱. ما منتظر چهارمی هستیم.
۲. مشتاق دیدار مفصل و مبسوط.

نیما سه‌شنبه 29 دی 1383 ساعت 23:33

۱.دستتون درد نکنه از راه حلی که امروز بهم گفتید؛امشب به کلی وبلاگ مال بچه ها سر می زنم
۲.خیلی خوشحالم که میام اصفهان
۳.منتظر مورد ۴ هستیم
۴. ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد