رویای دیگر

سرمایه هر دل حرفهایی است که برای نگفتن دارد. «دکتر شریعتی»

رویای دیگر

سرمایه هر دل حرفهایی است که برای نگفتن دارد. «دکتر شریعتی»

چون که با ....

ماجرای منصور و کوه هایش !

نمی دونم دیگه چی بگم ! امروز صبح هم برای کوه هیچکس نیامد ! دیروز یکسری از دوستان رو دیدم و ماوقع رو تعریف کردم . متفقا گفتن ای داد بیداد ! هیچکس نیومد کوه ؟عجب آدمایی بودن ! حتما ما فردا می آیم ! منتها امروز صبح سر قرار اگر شما کسی رو دیدید ، من هم دیدم ! خیلی که حالم اخذ (!) شد ، دیدم اگه هیچ کاری نکنم تا شب از حال گرفتگی بیرون نمیام! رفتم کله پاچه . چی کار میکردم دیگه !

 

به نظرم رسیده بعضی از رفقای ما بدرد یک نیمه بازی دوستانه می خورند نه 90 دقیقه بازی توی فینال مسابقات ! هوا خوب باشه ، کاری نداشته باشن ، خوابشون نیاد و هزار پارامتر دیگه ، شاید تا لب ایستگاه یک بیان! یا اینکه اگر بری بیرون ، همش بگو و بخند و حرفای دم دستی و کی چی گفت و کی چیکار کرد و از این حرفا. پای مسائل و کارای جدی که میشه ، نه داداش ! ما نیستیم...

 


مسابقه مسابقه !

داریم به پنجاه هزارمین بازدیدکننده نزدیک می شیم. این دفه مسابقه جدی تر و دقیق تر برگزار میشه. و جایزه ی نفیسی خواهد داشت.

 

شرح مسابقه :

هر کس نفر پنجاه هزارم شد همون موقع کامنتی برای آخرین پست موجود بگذارد. با این کار آی پی خود را همراه کامنت به بلاگ اسکای میفرستد و ما این آی پی را مقایسه میکنیم با آی پی پنجاه هزارمین بازدید کننده.

در ضمن باید صفحه با کانتر 50000 را  save کند و به آدرس وبلاگ میل بزند.

بشتابید ! شاید آن برنده خوشبخت شما باشید!!!

 


یک جایی این مطلب رو دیدم . درسته که راست کار مجله های خانواده و موفقیت و خانواده سبز واین جور چیزاست، ولی برام جالب بود.

نوشته بود :

 

 6 قاعده برای جلب دوستی دیگران

1-      به سایر افراد علاقمند شوید.

2-      لبخند برنید.

3-      به خاطر داشته باشید که نام یک فرد ، شیرین تریم و مهم ترین صدا در هر زمان است.

4-      شنونده خوبی باشید و دیگران را تشویق کنید راجع به خود صحبت کنند.

5-      درباره آنچه مورد علاقه طرف مقابل است ، صحبت کنید.

6-      کاری کنید که طرف مقابل ، خود را مهم احساس کند و این کار را صمیمانه انجام دهید.

 

و حاشیه ای به این مطلب:

علاقمند که می شیم. ولی لبخند دائمی سخته. فشارهای کاری و غیره اجازه نمیده. ولی لبخند دائمی خیلی ضروریه. اونم برای یکی مثل من که اگه لبخند نزنم ، به نظر میرسه که ناراحتم و بارها به عصبانی بودن و ناراحت بودن متهم شدم در صورتیکه کاملا عادی بودم . فقط عادی بدون لبخند!

من که همیشه اسم افراد رو صدا میزنیم. عادت دارم. فامیلی برام گفتنش سخته.

 

همه اینها درست. ولی من به اینجور روشها میگم "روشهای بخشنامه ای" و به نظر من ناکارا هستند. با قاعده و قانون که نمیشه با کسی دوست شد. با رعایت "چک لیست" نمیشه علاقمندی کسی را بدست آورد.

ای بی خبر از سوختن وسوختنی         عشق آمدنی بود نه آموختنی

 

اگر طبق این ضوابط با کسی بنای روابط بذاری ( که توی همکاران و آشنایانمون اینجور آدمی داریم) بالاخره یه دفه که از دستت در میره و طرف میفهمه و از بیخ همه چیزها دگرگون میشه و همه چیز از حداکثر مثبت میره به آخرین حد منفی.

این حرفها را میشه ریخت دور. در دوستی اولا بی نهایت صداقت داشته باش که همه اینو تشخیص میدن . و دوم اینکه واقعا و از صمیم قلب دوست داشته باش که این رو هم کاملا میشه فهمید . همین . بقیه ش خود بخود درست میشه.

 


خدا بیامرزدش ، ایشالا مبارکش باد !

دیشب مراسم چهلم مادر بزرگ بود. از این مراسم شیک داخل سالن ! مداح هم عوض یکی دوتا بود که اعصاب به اندازه کافی خرد بشه. بعدش دعوت بودم برای جشن فارغ التحصیلی پیش دانشگاهی های سال قبل . هر دوره ای که از دبیرستان م... ( با عرض معذرت!!) فارغ التحصیل می شن ، مراسم جشن تقدیر از معلمینشون رو برگزار میکنند. هر چهار سال اخیر من یا از مجلس ختم رفتم برای این مراسم یا از مجلس عروسی ! خیلی برام عجیبه.  مراسم خوبی بود. زحمت زیادی کشیده بودند . دستشون درد نکنه. وسط مراسم دلم گرفت. نه به خاطر اشکال یا ایرادی که توی مراسم بود . چند مطلب و موضوع مطرح شد و چند اتفاق دیگر که من رو به فکر عمیقی فرو برد و تا الان هم ازش خلاص نشدم . بعدا در این مورد خواهم نوشت.

 

پ. ن .

مثل ابرای زمستون دلم از گریه پره         شیشه نازک دل منتظر تلنگره


منصور

نظرات 22 + ارسال نظر
امید عرب جمعه 23 بهمن 1383 ساعت 10:14 http://www.tur2.com

سلام دوست من در حال وبگردی بودم که با وبلاگ شما آشنا شدم . تبریک میگم وبلاگ جالبی دارید. برای شما آرزوی موفقیت میکنم.

[ بدون نام ] جمعه 23 بهمن 1383 ساعت 10:16

-چه عجب یه مراسم خوب هم پیدا شد!

محمد امین جمعه 23 بهمن 1383 ساعت 11:12 http://toranj.blogsky.com

۱- دوست را زیر باران باید دید
۲-دوست٬ آشفتگی خاطر ما می خواهد
عشق بر ما همه باران بلا می خواهد.

علی درویش جمعه 23 بهمن 1383 ساعت 12:19

سلام ... خیلی شده مه شما لبخند نداشتید و مثلا جواب سلام کسی رو دادید و اون طرف فکر کرده که شما محلش نذاشتید و یا اینکه اون رو حسابش نکردید ... راه حل چیه ؟ .... زت زیاد

علیرضا جمعه 23 بهمن 1383 ساعت 12:53

نفر ۵۰۰۰۰ خودمم دوستان زیاد خودشون رو به زحمت نندازن
D: فقط قبلش جایزه رو بگین که من ببینم ارزش داره یا نه ؟ (البته من که برای جایزه این کار رو نمیکنم ولی بازم باید بونم که چقدر برای این کار سرمایه گذاری کنم )
در ضمن آقا منصور من یک سوال دارم شما چه کار کرده اید که با رفرش شدن صفحه ی بلاگتان کانتر شماره نمی اندازد ؟

ما کاری نکردیم ٬ این خاصیت بلاگ اسکای است. احتمالا برای اینکه آمار بازدید کنندگان واقعی تر باشه.

رسول جمعه 23 بهمن 1383 ساعت 15:37 http://totanj.blogsky.com

منصور و کوه هایش؟!!
یه دونه از کوه ها تونو به ما قرض می دین؟

پیا... جمعه 23 بهمن 1383 ساعت 16:43

اسممو کامل ننوشتم چون خجالت می کشیدم راستش خواب موندم نتونستم بیام بخشش از بزرگان است ...

اصلا هم معلوم نیست که کی هستی

پیر هرات جمعه 23 بهمن 1383 ساعت 18:12 http://pire-harat.blogsky.com

خوبه حالا من دیروز شاهد بودم وسط راه پیمایی ده نفر دست هاشون رو گذاشتن رو هم دیگه گفتن ما حتما میایم!! خدایی دیگه من تو پیچوندن کم آوردم!!

الهه مهر جمعه 23 بهمن 1383 ساعت 19:42

اونیکه دل به لبخند های تو بسته حتی ارزش اخم کردن نداره ...!

نفهمیدم منظورتو.

[ بدون نام ] جمعه 23 بهمن 1383 ساعت 19:44

سلام آقا منصور نگفتی جایزه چی ها ؟

نفیسه!

[ بدون نام ] جمعه 23 بهمن 1383 ساعت 22:03

سوییچ رو کی بیام بگیرم D:
۵۰۰۰۰ امین بازدید کننده منم.
منصور خان به نظرت کی ام ؟
البته خیلی تابلوه که کی ام

نمی دونم کی هستید
ولی باید صفحه که کانتر ۵۰۰۰۰ شده برام بفرستین

علی درویش جمعه 23 بهمن 1383 ساعت 23:05

اونیکه دل به لبخند های تو بسته حتی ارزش اخم کردن نداره ...!

با اسن حرف الهه مهر خیلی حال کردم ... دوای درد کهنم بود ... ممنون ... زت زیاد

ناتور شنبه 24 بهمن 1383 ساعت 15:48 http://natoor-e-dasht.blogsky.com

۶ قاعده برای جلب دوستی دیگران؟!!...جلب...دوستی!...عجب عبارت زشتی!
آدم هیچوقت نباید یادش بره که برای یه دوستی به دردبخور(که مناسب لای جرز نباشه!) فقط باید طرفو اهلی کرد...اهلی کردن یعنی ایجاد علاقه کردن! راستی من به اونی که نفر ۵۰۰۰۰ شد خیلی حسودیم شد از بس که از این جایزه نفیستون تعریف کردین!! ‌:)

خواستم در نقل مطلب رعایت امانت را کرده باشم وگرنه شاید کلمه جلب زیاد جالب نباشد

[ بدون نام ] شنبه 24 بهمن 1383 ساعت 20:55

سلام آقا منصور یه چیز بگم حال کنی D:
اینرنت اکسپلورر من از وقتی اون رکورد رو زدم 50000 بلاگ شما رو درست نمی تونه load کنه ))= الان هم دارم از Mozilla Firefox استفاده می کنم

برو خدا رو شکر کن که کامپیوترت منفجر نشد! از کرامات وبلاگ ما بی خبری!

کورش شنبه 24 بهمن 1383 ساعت 20:59 http://vulturek.blogsky.com/

من که کم آوردم!!!













این صفحه رو که ریفرش می کنی شمارنده می اندازه!!!








صادق شنبه 24 بهمن 1383 ساعت 23:04 http://restart.blogsky.com

(درباره ی این رفقای نیمه راه شاعر میگه :دی):

زین همرهان سست عناصر دلم گرفت
شیر خدا و رستم دستانم آرزوست

و میگه:
یکی مرد جنگی به از صد هزار

یه بازدید کننده یکشنبه 25 بهمن 1383 ساعت 09:10

پیشنهاد می کنم کتاب آیین دوست یابی نوشته دیل کارنگی را بخوانید جدیدا تجدید چاپ هم شده نسخه مال من برای سال۱۳۴۹ است بسیار جالب و خوب است


یا حق

احتمالا اگر مطلب من رو با دقت میخوندین این پیشنهاد رو نمی کردید

دکتر۲۶ یکشنبه 25 بهمن 1383 ساعت 10:58

مسابقه عادلانه نبود.با رفرش شدن کانتر می اندازه.

بیمار دکتر یکشنبه 25 بهمن 1383 ساعت 14:27

یله با رفرش کانتر میندازه
تبلیغات بیجا شده !!

همراه بیمار دکتر یکشنبه 25 بهمن 1383 ساعت 15:28

کانتر می اندازد!!!

برنده یکشنبه 25 بهمن 1383 ساعت 19:04

آقای من
من جایزه رو بردم D: (البته منصور خان گفت باید جریمه بدی که آمار بازدید کنندگان من و بهم زدی ) و در ۱ ساعت کانتر بلاگ را از ۴۹۰۰۴ به ۵۰۰۰۰ رساندم هر وقت شما تونستید با رفرش کردن در عرض ۱ ساعت با یک کامپیوتر و با همین اینترنت های زپرتی این کار را کنید جایزه من برا شما =))

[ بدون نام ] یکشنبه 25 بهمن 1383 ساعت 22:21

دیدید جایزه ما چطور داره 2 در میشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد