رویای دیگر

سرمایه هر دل حرفهایی است که برای نگفتن دارد. «دکتر شریعتی»

رویای دیگر

سرمایه هر دل حرفهایی است که برای نگفتن دارد. «دکتر شریعتی»

فوتبال نامه


 فرا رسیدن اربیعین حسینی را تسلیت میگویم. (این مطلب یک روز قبل نوشته شده است.)


1-   خانه بغل دستی ما تعمیرات داره. ضربات پی در پی تیشه است که بر دیوار فرود می آید . تیشه نه بر گچ دیوار که بر اعصاب ما میزند. دیوانه شدم . تق تق تق تق .... و این در حالی است که ایران کره را برده است و ژاپن هم به صورت زور چپون در حال بردن بحرین است. مشکل ژاپن فکر کنم روی نیمکت آنهاست. زیکو یه زمانی بازیکن بزرگی بوده ولی فکر نکنم برای این ژاپنی های برزیل پرست و عشق زیکو ، مربی خوبی از آب در بیاید. مربی فقط برانکو !

 

2-   علی دایی ظاهرا تمام شده. در اینکه به گردن فوتبال ایران حق داره شکی نیست ولی من خیلی فکر کردم چرا بازیکنی که 105 گل ملی زده اصلا در داخل کشور محبوب نیست. البته بازیهای زیادی بوده که ایران با گل یا گلهای دایی پیروز شده ولی الان کجاییم؟ فکر میکنم علت اصلی عدم محبوبیت ، غرور زیاد او در مصاحبه هایش بوده. وقتی که گفت من اینقدر پول دارم که نوه ام هم بخورد دارد ، فکر کنم نفرت زیادی از خودش ایجاد کرد. و اینکه به تیمهای مهم گل نزده و اکثرا گلهایش در بازیهای آسان بوده ، جایی که همه چیز به او ختم میشد و واضح بود سیستم تیم ملی از او تاثیر میگیرد. و برانکو چقدر فهیم و با هوش است. او دایی را کنار نگذاشت . اجازه داد که خودش خراب کند و تحت فشار دیگران کنار برود. اتفاقی که با نیکبخت تکرار کرد. به نظرم این تیم میرود جام جهانی. خدارو شکر . در این سال و زمونه که دلخوشی کم شده، خیلی ها خوشحال میشن. ولو مقطعی و زود گذر.

 

3-   اگر متهم نشم به از بین بردن وفاق ملی و روحیه وطن پرستی ، پیشنهاد میکنم برای دو بازی بعد تیم ملی کسی به ورزشگاه آزادی نره. در اعتراض به بی لیاقتی و بی عرضگی مسوولین ذی ربط. آخه بالاخره یه خری باید مسوولیت افتضاح روز بازی با ژاپن رو به گردن بگیره یا نه؟ دو تا بازی که کسی به استادیوم نره اینقدر افکار عمومی جهان رو تحت تاثیر قرار میده که تحت فشار اون اونوقت همه چی درست میشه . چون مگر اینجوری حضرات یه کاری بکنن. بی عرضگی سر تا پای کشور مارو گرفته. حتی در محل کار ما هم بی عرضگی موج میزنه !

 

4-   سیستم جهان سومی و آسیایی در بازی ایران کره و تا حدی ژاپن بحرین معلوم بود. فیلمبرداری ضعیف، نشان دادن اسلوموشن در وقت فعال بازی و نشان ندادن صحنه هایی که به ضرر تیم مهمان بوده که ژاپن هم این کار را کرد. اسلوموشن پنالتی اعلام نشده را نشان نداد. فکر میکردم زاپن دیگه کشور پیشرفته ای شده. از کره انتظاری نیست. تلویزیون کره بازی را داخل کشورش مستقیم پخش نمی کرد. صحنه های درگیری بازیکن با داور رو نشون نمی داد . تصاویر تلویزیون کره را که دیدم یاد تلویزیون ایران در دهه 60 افتادم ! تلویزیون ما هم تا سال 94 ( 73) فوتبال مستقیم پخش نمی کرد. تا جام جهانی امریکا و اون سیستم لگ مسخره !

 

5-   این مطلب رو هم با فاصله کمی از مطلب قبل دادم که جبران مافات بشه. یه مدت مطلب نداده بودم و از اعضا هم که خبری نیست که نیست. سال 84 را سال تحول در وبلاگ نام میگذاریم ! یه زهر چشم گرفتیم و نصیر رو اخراج (!) کردیم افاقه نکرد ! هرچند خواننده در این ایام کم است و کامنت گذار هم به شرح ایضا.

 

6-      حرف نمی زنم ، بمون ...

 

 منصور

نظرات 11 + ارسال نظر
ساده پنج‌شنبه 11 فروردین 1384 ساعت 08:46 http://sade.blogsky.com

ایران میره جام جهانی ولی بعدش چی؟ چن تا میخوره و بر میگرده؟ باید به فکر اینم باشیم!

ترانه پنج‌شنبه 11 فروردین 1384 ساعت 09:01 http://taranejoon.blogsky.com

salam weblagetoon jaleb bood man ham ba nazare sade movafegham beman ham sar bezan bye

علی اصغری پنج‌شنبه 11 فروردین 1384 ساعت 09:46

سلام

سال نو شما مبارک . ان شاالله امسال برای همه سال خوبی باشد.

حالا که سرت خلوت تر شده امیدوارم توفیق دیدار حاصل بشه
مشتاق دیدار

علی انصاری پنج‌شنبه 11 فروردین 1384 ساعت 10:45 http://bi_khiaal:D

سلام:
۱- همینه که هست. چاره چیه؟
۲- حرفتون راجع به علی دایی درسته.
۳- ۱۲۰۰۰۰ نفر علاقه مند خفن به فوتبال نمیتونن جلوی خودشونو بگیرن و نرن.
۴- من بازی رو ندیدم.
۵- فکر کنم فهمیدم چرا «(!)» در کنار «اخراج».

به «(از طرف) منصور» در پست «دوشنبه ۱ فروردین ۱۳۸۴» ربط داره؟

به خواننده گان توصیه میکنم (!) را در پست ها جدی بگیرن. یعنی یه خورده تامل کنن روش.
-سال نو مبارک-

سال نوی شما هم مبارک علی آقا.
امروز حرف تو بود. خونه ابوالفضل هیات و این حرفا.
ممنون که برای خوانندگان روشنگری کردی !

پیر خمین پنج‌شنبه 11 فروردین 1384 ساعت 13:03 http://pire-harat.blogsky.com

از کجا معلوم اون مسئولی که اون رو بی عرضه می دونید همچین نظری راجع به شما نداشته باشه؟؟؟
خیلی راحته بنننشینیم توی خونه و از این و اون انتقاد(!!) کنیم (منظورم این مطلب نیست کلا زیاد تو ترنج از این چیزا می بینم) .
من خودم بعضی وقتا به یه کارایی انتقاد می کردم که وقتی خودم تو موقعیتش قرار می گرفتم حق رو به طرف مقابل می دادم.

محسن جان ! از شما انتظار نداشتم !
مسوول راجع به من همچین نظری نداشته باشه؟ چه ربطی داره که اون چه نظری داشته باشه راجع به من. اون کارش رو درست انجام بده. سوال رو جواب نمیدی نده ولی خواهشا سوال رو عوض نکن ! برای همینه که اون بابا شده رییس و مسوول ومن یک لاقبا کاره ای نشدم. برای همینه که او باید فکر کنه و خطا نکنه و جواب بده.
این هم خیلی راحته که لم بدیم تو خونه و هی بگیم که :
«خیلی راحته بنننشینیم توی خونه و از این و اون انتقاد(!!) کنیم» !!!
صد دفه شما اینو گفتین! چیکار باید کرد. برم بشم مسوول استادیوم آزادی؟ برم طرح بدم؟ چند بار کردم ولی بهم گفتن به تو چه مربوط؟ مگه تو مسوولی؟!!!
راه کار هم میشه بگیم. کلا این حرف که انتقاد بدون راه حل نباید کرد که مزخرفه. میدونی این حرف رو کسایی در آوردن که گند کاری میکنن و نمی خوان کسی بهشون چیزی بگه. خفه شیم؟ سر یه بی توجهی مسخره شش نفر میمیرن اونوقت ما چیزی بگیم میشیم «راحت انتقاد کن» و این حرفا؟
محسن جان! قبولت دارم . آدم بحاثی هم نیستم ولی این مورد خاص رو حاضرم ده ساعت باهات بحث کنم. جوال مواب هم نده که خیلی توپم پره !!!
واین رو هم بگم که اون مسوول غلط بکنه در مورد من این فکر رو بکنه . چون من بی عرضه نیستم.

احمد پنج‌شنبه 11 فروردین 1384 ساعت 13:19 http://mirror.blogsky.com

۱- اووف عجب جوی!
۲- علی دایی واقعا تمام شده
۳- من به شخصه قبول می کنم و یه استادیوم نمی رم قول میدم
۴- ...
۵- لطف کردید
۶- بشین=بنشینید !

یا علی

ممنون که به توصیه من گوش کردی!

باران پنج‌شنبه 11 فروردین 1384 ساعت 15:17

نه کسانی که ازشون انتقاد می کنید رو خوب میشناسم ُ نه شما رو .... که فرضا تایید کنم یا تکذیب ....
ولی جالبه ما هی به همدیگه انتقاد می کنیم که انتقاد نکنید ...
دور باطله !

بهار آمده به عید دیدنی .. در بگشا !

فکر می کردم توی روزهای اول بهار به موضوعات خیلی بهتری میشه فکر کرد ! ولی نمیشه !

ممنونم . دو سه مورد در جوابها به کمک من آمدید که تشکر میکنم.

نصیر پنج‌شنبه 11 فروردین 1384 ساعت 19:48

سلام
۱. به تعمیر خانه دل کی؟
۲. به خوشی های پایدار فکر کن.
۳. ز هوشیاران عالم هر که را دیدم غمی دارد. به جای هشیار بگذلرید « با عرضه »
۴. بعضی ها دریاند ولی به عمق یک میلی متر بل هم اضل.
۵. ما فات مضی و ما سیاتیک فاین؟
۶. حرف و صوت و گفت را بر هم زنم.
۷. مشتاق دیدار.بی پریشانی.
۸. ...
۹...
۱۰ .

آوای من پنج‌شنبه 11 فروردین 1384 ساعت 22:54 http://avayeman.blogsky.com

سلام
سفر بخیر.
بدون تعارف دلم برای پستهای شما تنگ شده بود. معتاد شده‌ایم!
از شفاف‌سازی آقای انصاری هم ممنونم.

لطفا یک ایمیل فعالتان را به من بدهیم. چون گویا اکانت قبلی را دیگر چک نمی‌کنید. راه ارتباطی من با تیم ترنج قطع شده:(

راستی سال نو هم مبارک.

محسن دوشنبه 15 فروردین 1384 ساعت 13:17


آقا ما حاضریم اخراج بشیم!
هرچه آن خسرو کند شیرین بود
ببخشید که نشد به نحو احسنت! پذیرائی کنیم

[ بدون نام ] دوشنبه 15 فروردین 1384 ساعت 21:30

من اصلا منظورم اون مسوول نبود.( قبول دارم منظورم واح نبود) شخصا توضیح میدهم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد