رویای دیگر

سرمایه هر دل حرفهایی است که برای نگفتن دارد. «دکتر شریعتی»

رویای دیگر

سرمایه هر دل حرفهایی است که برای نگفتن دارد. «دکتر شریعتی»

کومودوس !

 

یک ) امشب شبکه دو فیلم گلادیاتور رو پخش کرد. نمی دونم تلویزیون تا حالا نشون داده بود یا نه. گمان کنم بار چهارم یا پنجم بود که فیلم را کامل میدیدم.

 

 

 

 

 

فیلم گلادیاتور

 

 اثر" ریدلی اسکات "

 

با بازی درخشان "راسل کراو "

 

 

در کنار ما " کومودوس " زیاد پیدا میشه ، نه؟ نمی دونم چرا مهمترین صحنه رو نشون نداد که همه استادیوم رو ترک میکردند و کومودوس افتاده بود زمین و کسی نرفت حتی به جنازه ش نگاه کنه. و عشق من دیالوگ انتهای فیلم که اون یارو سیاهه میگه :

"  see you again , but not yet."

 

فیلم هم شدیدا معنوی. کومودوس نباشه ، ماکسیموس آشکار نمیشه. پس ماکسیموس هم به کومودوس نیاز داره .( داره میزنه به مبحث زوجیت که در محدوده تخصصی آقا نصیره البته اگه با وبلاگ آشتی کنه ! )

چقدر میتونه یک نفر رذل و پست باشه. یه حسی در من ایجاد کرد در حد "پرسی" توی فیلم Green Miles" "

 

دو ) امروز بد نبود. قبل ظهر رفتیم هیات و یک سخنرانی مشت . مطابق معمول برای مداحی و ناهار نموندیم و باز هم مطابق معمول ناراحت شدن. بعد از ظهر یک سر به پسرخاله بیمار که الحمدلله با دعای خیر دوستان خیلی بهتره. سه ساعت داشتم کامپیوترش رو رو براه میکردم. به یک سی دی ویندوز ایکس پی نیاز است. سی دی خودم پکید!

بعد یک گشت کوتاه در شهر برای پخش شله زرد نذری که البته آشپزش من نبودم. و شب مهمان داشتیم بسیار دلپذیر. فقط یک رقم از افرادی که اومده بود، استاد ادبیات بود. سخنها راندیم و کام دل برآوردیم ! بسیار نشست خوبی بود. و بحثهای خوبی در گرفت. و داستان برگشتن ما از بوشهر...!

 

سه ) حال پدر بزرگم اصلا خوب نیست. نمی دونم کهولت سن باعثش شده ( سن 86 سال) یا نمی تواند فراق مادر بزرگ را تحمل کند. سه ماه است از مرگ همسرش میگذرد و نمی تواند سه ماهه ، 65 سال کنار هم بودن را از یاد ببرد. هر چه تقدیر باشد. الله عالم.

 

چهار )  بادست نصیحت رفیقان           و اندوه فراق کوه الوند

 

منصور

 

نظرات 6 + ارسال نظر
پیام دوشنبه 15 فروردین 1384 ساعت 05:16 http://insunset.blogsky.com

۴.گریه نمی کنم نرو اه نمی کشم بشین حرف نمی زنم بمون
۳.به پدر بزرگتون بگید «see her again , but not yet»...
۲....
۱.سفر نکن خورشیدکم
ترک نکن منو نرو
نبودنت مرگ منه
راهیه این سفر نشو
۰.یه انتقاد از شما دارم فکر کنم بیام به خودتون بگم بهتر باشه

ممنونم از توجه شما

پیر هرات دوشنبه 15 فروردین 1384 ساعت 17:34 http://pire-harat

فیلم قشنگی بود. ولی نمودنم چرا ته همه ی اسم هاشون یا سینوس بوده یا کسینوس! مثلا اونجای فیلم که می خواسته خودشو معرفی کنه خیلی باحال بود(همون جایی که می گه من پدر پسری مقتول و همسر زنی به اتش کشیده شده هستم!! طرف فقط سوال کرد اسمت چیه اون هم میگه): من ماکسیمیوس سیلیریوس آزاسیوس پسر برلیوس سیلیریوس کاندولیوس٬ جنگجوی ملنیوس کامیدیوس پرلیوس٬ از شهر آستاریوس سانتاگیوس... اصلا هرچی اسم که تهش گیوس هست می باشم!!

اسم شما هم به یونانی میشه لیلییوس ژریموس نینوس تئه تئوس!

کورش دوشنبه 15 فروردین 1384 ساعت 20:58 http://vulturek.blogsky.com/

بعضی وقت ها احساس می کنم حرفایی می زنید که به درد کسی نمی خوره. مثل همین پخش کردن شعله زرد!
( البته سو تفاهم نشه یه وقت! )

بله البته ! پخش کردن شعله زرد به درد کسی نمیخوره ولی پخش شله زرد چرا !

پیر خمین دوشنبه 15 فروردین 1384 ساعت 21:13

به ناراحت شدنش می ارزه!( البته به نوع مجلسش هم بستگی داره!)

شما که میدونی کدوم مجلس بود

احمد دوشنبه 15 فروردین 1384 ساعت 21:25 http://mirror.blogsky.com

۱- من هم بار چهارم بود که می دیدم ولی فیلم به زبان اصلیش بیشتر بهم چسبید تا با دوبله نمی دونم چرا
۲- انشا الله نذر تون قبول باشه
۳- هر چی خدا بخواد همون میشه
۴- خیلی سخته ...

ممنونم

علیرضا دوشنبه 15 فروردین 1384 ساعت 21:39

سلام
من مسافرت بودم و متاسفانه از خواندن بلاگ ترنج محروم (اونجا به اینترنت دسترسی نداشتم) البته ۲ روز که ظاهران بلاگ اسکای پکیده بود
خلاصه عید رو صمیمانه خدمتتون تبریک می گم .

گفتی محروم...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد