رویای دیگر

سرمایه هر دل حرفهایی است که برای نگفتن دارد. «دکتر شریعتی»

رویای دیگر

سرمایه هر دل حرفهایی است که برای نگفتن دارد. «دکتر شریعتی»

عاقلان نقطه پرگار وجودند ولی

عشق داند که در این دایره سرگردانند

 

1- "یونگ" – روانشناس برجسته سوئیسی – گفته : انسان قرن بیستم زیاده از حد عقلایی شده و تکیه افراطی به ضمیر خودآگاه نموده و نیروهای دیگر انسان از جمله ضمیر ناخودآگاه دست کم گرفته شده اند.

اینه که "تا چشام کار میکنه ، هرچی که مونده نابجاست" خیلی تکنولوژی گرا شدیم. همه جا شلوغه. هیچکس خودش نیست، خودش.

 

2- بعضی مطالب و اشعار و جملات ، مظلوم معروفیتشان هستند. از جمله این غزل فوق عالی از مولانا که چون هرکسی از راه رسیده خونده و استفاده کرده ، شاید کمتر به مضامین عالی عرفانیش توجه ما جلب شده. خلاصه قضیه اینجوریه ، نه اونجور که خیلی ها الان میگن و زورکی میخوان آدمها هر کاری دلشون میخواد بکنن ، نتیجه دلخواه هم بگیرن.

 

مرده بدم زنده شدم ، گریه بدم خنده شدم

دولت عشق آمد ومن دولت پاینده شدم

گفت که دیوانه نه‌ای ، لایق این خانه نه‌ای

رفتم و دیوانه شدم ، سلسله‌ بندنده شدم

گفت که تو کشته نه‌ای ، در طرب آغشته نه‌ای

پیش رخ زنده کنش ، کشته و افکنده شدم

گفت که تو زیرککی ، مست خیالی و شکی

گول شدم ، هول شدم ، وز همه برکنده شدم

گفت که تو شمع شدی ، قبله‌ی این جمع شدی

جمع نیم ، شمع نیم ، دود پراکنده شدم

 

3- تلویزیون یه برنامه روشنگرانه(!) درباره  خطرات استفاده از مواد توهم زا و قرص اکس و ال . اس . دی و این چیزا پخش کرد، من یکی که به مصرف این مواد گرایش پیدا کردم ! علنا استفاده از اونا رو نشون میداد و مصاحبه های با جوونها، اتفاقا خیلی چیزهای خوبی به ذهن متبادر میکرد. اگه هدف این برنامه منع جوانها از گرایش به سمت مواد توهم زا بوده بود ، گمان نکنم متحقق شده باشه. در عوض ، این تبلیغ "داداش سیا" معرکه ست ! مخصوصا با ورود شخصیت "عزیز" به صحنه! سیا میگفت:"عجب توهمی! سگ و گاو و گوسفند با آدم حرف میزنن" ! خیلی جالب بود. کسی که توهم داره که نمی گه "عجب توهمی"!

 

4- نجو تا بیابی، بجو تا از دست بدهی...

 

منصور

نظرات 8 + ارسال نظر
مریم و سعید شنبه 11 تیر 1384 ساعت 00:06 http://saghf.blogsky.com

سلام . خوشحالم که یک بار دیگه زیارت وبلاگ شیک پربار و تعاونی شما میسر شد. شاد زی مهر افزون

مصطفی دوشنبه 13 تیر 1384 ساعت 10:47

اگه دقت میکردید جمله {عجب توهمی سگ و گربه؛ گاو و گوسفند با ادم حرف میزنند } رو فری تابلو میگه نه سیا. در ضمن یه توهمی داره که میگه گاو وگوسفند... حالا این کمتر توهم داره خودس فهمیده توهم داره ولی از داشتن توهم مبرا نیست.

آوای من دوشنبه 13 تیر 1384 ساعت 20:15 http://avayeman.blogsky.com

از جمعه تا دوشنبه مطلب آقا منصور فقط ۲تا نظر داشته باشه؟؟ خیلی بده نه؟

من فکر می‌کنم شما در مورد صدا و سیما بی‌انصافی می‌کنید. یعنی اون چیزهایی که واقعا بد نیست رو می‌گید بده! اون برنامه رو من به همراه برادر ۱۸ ساله‌ام دیدم و هیچ کدوم علاقه‌ای به مصرف این طور مواد پیدا نکردیم و آگاهی‌مون هم در مورد این چیزها بیشتر شد.
یا همون کلیپه که می‌گید چرا گفته توهم دارم؟؟ اون نمکشه دیگه. اتفاقا همون کلیپ هم به نظر من مفهومی که به خانواده‌ها منتقل می‌کنه از n تا برانامه صدمن یک غاز بیشتر ارزش داره.

آره واقعا بده !
فیلتره - نمی تونن

نرگس سه‌شنبه 14 تیر 1384 ساعت 23:49 http://azrooyesadegi.blogsky.com

ای بابا دست از سر این صدا و سما بردارید...انشالله رییس جمهور جدید برنامه های مفرح تر...مفید تر... خواهد گذاشت!!!!!!!!
همینه دیگه به جای اینکه برن ریشه کن این چیزا رو...همیشه شاخ و برگها رو میکنن نمیدونن با اینکار در واقع هرس میکنن تا رشد بهتر بشه

محسن چهارشنبه 15 تیر 1384 ساعت 14:10 http://www.shabetarik.tk

سلام آقا منصور
من با شما موافقم به هر حال دنیا در حال تغییره و انسانها هم تغییر میکنن .
باز هم میگم ببخشید من مزاح کردم خیلی خوشحال میشم شما رو زیارت کنم .
التماس دعا

پیر صبا پنج‌شنبه 16 تیر 1384 ساعت 14:34 http://pire-harat.blogsky.com

مشکل فیلتر برای ما مرتفع شده یه مشکل(ببخشین مسئله) جدید اومده به اسم کنکور.

راستی طلسم وبلاگ ما بالاخره شکسته شد. تشریف بیارید. با دوستان بیایید خوشحال میشیم !!!

علیرضا دوشنبه 20 تیر 1384 ساعت 18:26

من الان اردبیلم D: آقا اینجا بلاگ اسکای فیلتر نیست .
ظاهرا ترنج تعطیل شده :((

[ بدون نام ] سه‌شنبه 21 تیر 1384 ساعت 08:35

میشه تکلیف مارو با این وبلاگ مشخص کنین!


مینویسین یا نه؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد