رویای دیگر

سرمایه هر دل حرفهایی است که برای نگفتن دارد. «دکتر شریعتی»

رویای دیگر

سرمایه هر دل حرفهایی است که برای نگفتن دارد. «دکتر شریعتی»

ما گدایان خیل سلطانیم ...


اول دفتر:

تقویم نهادن و تقویمی کردن ایام البته که امری است وضعی و مسلم است که قرارداد بشری در نامیدن و نشان کردن روزها وشبها ذاتا ارزشی بر ساعات و دقایقی که بر نوع بشر میگذرد مترتب نمی کند. اما روزهائی هست که به قاعده حادثه ای ممتاز می شود در مقطعی از زمان یا حتی در تاریخ زندگی آدمیزاده. فردا هم یکی از این حادثه هاست. واقعه ای سترگ که شرافت و بزرگی اش را از آفریده ای شگرف و بی نظیر وام گرفته است. می گویم آفریده ای شگرف چرا که امام علی (ع) گرچه آدمیزاده بود اما به شهادت عارف و عامی مرزهای انسانیت را درنوردید. و می گویم بی نظیر چرا که از زمان پیدایش او تاکنون به رغم توسعه رسانه ها و ثبت و ضبط هر چه دقیقتر وقایع هنوز شخصیتی به بزرگی او به یادآورده نمی شود. بنگرید بر متون ذاکرین تاریخ از مسلمان تا مسیحی و یهودی و حتی لامذهب در همین قرن گذشته تا مایه فضل و بزرگی او را دریابید. به قول آن مسیحی شریف امام علی مشعلی بود مر انسانیت را و دژی بود حق و عدالت را. در وصف او قلم حقیری چون من به گردش نمی آید و شرف و فضل او بسیار فراتر از حدود چون منی است. فراموشمان اما نشود که فردا روز بزرگی است چون آفریده این روز انسانی بزرگ و به بیانی انسانی کامل بود. و اگر میخواهیم بزرگ بداریمش باید تلاشمان گام نهادن در جای پای او باشد به مدد هم او گرچه در توان خویش نبینیم که حتی به غبار پای آن عرش نشین فلک پیما هم نرسیم که:

ای پادشاه سایه ز درویش وا مگیر
ناچار خوشه چین بود آنجا که خرمن است
 
ولادت باسعادت مولود کعبه و اسوه حق پوئی حضرت امام علی (ع) بر همه عالمیان مبارک باد.

دویم:

منصور عزیز ما بغایت گله مند است از روزگار. آنچه او از آن بعنوان رفتار دوگانه محصلان و اولیاشان یاد می کند منحصر به مدرسه و مکتب نیست. در هر کاری که باشی این روزها دقیقه به دقیقه این نقاب بر چهره داشتن مردمان را حس می کنی با تمامی وجود. نمی دانم چه بر این جامعه گذشته است که بیسواد و تحصیلکرد، رئیس و مرئوس، مرد و زن، کودک و بزرگ و ... همه به سمت و سوی دوروئی، ریا، منفعت طلبی و نیرنگ و دروغ می شتابند بی لحظه ای درنگ. عجبا که نام سیاست و کیاست هم بر آن می نهند و آنهائیشان که دین مدارند هم سخنی از معصوم فرا راه این کژراهه می نهند که المؤمن کیس. پناه میبریم به خداوند بخشاینده. خلاصه این که پای بست این خانه در حال  فروریختن است و این مائیم که چون موریانه افتاده ایم به جان این عمارت نیمه ویران...

آخر:

ترک جان عزیز بتوان گفت
ترک یـــــــــار عزیز نتوانیم

محسن

نظرات 4 + ارسال نظر
رضا پنج‌شنبه 27 مرداد 1384 ساعت 13:11 http://moghaddam.ir/weblog

... این روزها دقیقه به دقیقه این نقاب بر چهره داشتن مردمان را حس می کنی با تمامی وجود. نمی دانم چه بر این جامعه گذشته است که بیسواد و تحصیلکرد، رئیس و مرئوس، مرد و زن، کودک و بزرگ و ... همه به سمت و سوی دوروئی، ریا، منفعت طلبی و نیرنگ و دروغ می شتابند بی لحظه ای درنگ...

کار آنجا سخت می‌شود نخواهی مثل این مردمان باشی...

کار آنجا سخت است که این نقابها را ببینی

منصور جمعه 28 مرداد 1384 ساعت 01:03 http://toranj.blogsky.com

محسن جان ! ممنونم - یک دفعه شما یا خوانندگان عزیز فکر نکنن که من به انتهای خط رسیدم و دپرس شدم و عنقریب میرم و خودم رو میکشم ! نه بابا !ما یه چیزی میگیم یه کار دیگه میکنیم !‌
بارها شده نشستیم و بحث کردیم و وجود خدا رو رد کردیم و وقتی به زمان نماز رسیدیم بلند شدیم و با اصحاب بحث نماز جماعت خوندیم به امامت کسی که استدلال های محکمتری در رد خدا آورده !

مخلصیم دربست- عید شما هم مبارک باشه

ما بیشتر!!!

کریم جمعه 28 مرداد 1384 ساعت 20:11 http://zigilll.blogsky.com

حضرت علی حتماً شخصییت بزرگی بوده والّا اسمش توی تاریخ نمیموند. اینهم که "عارف" و "عامی" از او بعنوان بزرگترین شخصییت تاریخ یاد میکنن هم قبول ولی دو تا مطلب،
اوّل اینکه بغیر از "عارف" و "عامی" آدمای دیگه هم وجود دارند که اتفاقاً این وبلاگ رو هم میخونند :)
دوّم اینکه تعمیم به تاریخ جهان مستلزم مطالعه تاریخ جهان هست. حتّی بی مطالعه هم میشه شخصییتهایی رو پیدا کرد که مثلاً بالاتر از حضرت علی میایستند، مثل حضرت محمّد.

منهم مثل همه شیعه ها معتقدم حضرت علی شخصییت برجسته ای در تاریخ شیعه هست،ولی بعنوان یه غیر "عامی" میفهمم که همه دنیا مسلمان شیعه نیستند، و بهمین دلیل تاریخ جهان رو از تاریخ اسلام جدا میکنم.

اول: کریم جون خیلی معذرت. یادم رفت بنویسم عارف و عامی و کریم :)

دوم: حاج کریم با همه آره با مام آره؟!! ارجاعت میدم به تاریخ تمدن ویل دورانت و نگاهی به تاریخ جهان جواهر لعل نهرو. اگه خواستی بازم کتاب تاریخی خارجی آدرس بدم؟ :)

البته که همه دنیا مسلمانان شیعه نیستند. به همین خاطر هم اتفاقا اغلب کتابهای ارزشمند در مورد امام علی رو غیر شیعه ها و غیر مسلمونا نوشتن!!!

خیلی مخلصیم. حاج کرم دلمون تنگت شده بابا پس کی میای؟

علیرضا شنبه 29 مرداد 1384 ساعت 16:48 http://toranj.blogsky

راجع به علی فقط یک کلام از دکتر بس است که:
دوست داشتن علی یک احساس است
شناختن علی یک ذهنیت است
ولی شیعه علی بودن فقط عمل است!
اولی و دومی(ای!) برای همه است و سومی حداقل برای من نیست!!!
پایدار باشید.

راجع به امام علی (ع) اگر یک اقیانوس حرف زده شود باز هم کم است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد