رویای دیگر

سرمایه هر دل حرفهایی است که برای نگفتن دارد. «دکتر شریعتی»

رویای دیگر

سرمایه هر دل حرفهایی است که برای نگفتن دارد. «دکتر شریعتی»

یاد من نبودی اما، من به یاد تو شکستم

1-

نمی دونم دقت کردین آثار آخر شعرا، نویسندگان و کارگردانان ضعیف می شه. مثل اینکه یه قانونه. فکر میکنم نویسنده یا شاعر یا فیلم ساز تا برای دل خودش کار میکنه و از روی جوشش درونی خلق اثر میکنه، قوی از آب در میاد. ولی تا معروف میشه و ازش انتظار آثار بعدی میره، و انتظار قوی تر شدن نسبت به قبلی ها وجود داره ، وضعیت افول میکنه. مثلا کتاب "نفرین زمین" جلال ، دفتر آخر اشعار سهراب سپهری ( با اولی ها مقایسه کنید) ، فیلم بید مجنون مجیدی (!) ، آلبوم اخیر سیاوش قمیشی ( روزهای بی خاطره) ، دلشدگان مرحوم علی حاتمی و...

البته این موضوع به نظر من شایع هست ولی عمومیت نداره . مثلا آخرین کتاب جورج اورول که شاهکاره ، یا آخرین فیلم کوبریک که می گن خیلی خوبه !

 

2-

تقاضای کمک از خوانندگان گرامی

 

دو تا کتاب هست که مدتیست دنبالشون می گردم و پیدا نمی کنم . از خوانندگان عزیز اگر کسی در این زمینه می تونه کمکی بکنه ، بگه که خیلی ممنون می شم.

احادیث معلل (نویسنده :بهبودی) ، تائوی فیزیک (انتشارات کیهان)

 

3-

مژده ، مژده ! قالب جدید وبلاگ در راهه. در آینده نزدیک وبلاگ را با ظاهری جدید مشاهده خواهید کرد.

 

4-

پیش از اینت بیش از این اندیشه ی عشاق بود

مهرورزی تو با ما شهره ی آفاق بود

 

منصور

نظرات 9 + ارسال نظر

سلام
با بقيش موافقم ولی البوم اخر رو گوش ندادن ولی از اون جايی که من عاشق سياوشم فکر نميکنم بدم بياد
راستی دنبالشم

نه بدت نمیاد!

نرگس یکشنبه 27 شهریور 1384 ساعت 01:43 http://azrooyesadegi.blogsky.com

مگه بيد مجنون چه اش بود اقا منصور؟؟ در اين مورد موافق نيستم اين فيلم مجيدی که اخری اش بود تا حالا از همه اثارش زيباتر بود...اما کلا با اصلی که گفتيد موافقم شديد...

نه اینکه بد باشه. فکر کنم نسبت به آثار دیگر مجیدی ضعیفتر باشه

علیرضا دوشنبه 28 شهریور 1384 ساعت 14:53

یه سلام گرم گرم خدمت تک تک افراد تیم ترنج .

فکر کنم آخرین باری که به اینجا سر زدم تابستون پیش بود! یهو به صرافت افتادم که به اینجا سرکی بزنم.

راستی آقا منصور من امروز دارم میرم انقلاب.از تک تکشون درباره این ۲ تا کتاب سوال میکنم.البته با این اوصافی که شما می فرمایید بعیده موفق بشم!

راستی توی ستون کناری نوشته که امیر ۲۰ سالشه ولی من هر طور که حساب میکنم باید حداقل ۲۱ سالش باشه! اگه ازش خبر دارید بگید که کریم ف...! خیلی دلش برات تنگ شده بی وفا !!! بگید که قرار نبود اونجا موندگار بشه...(ولی نمیشه بهش خرده گرفت ).

راستی شنیدم آقای افشار مقدم برای تحصیلات تکمیلی به انگلستان سفر کردند.....ایشون هم حتمآ پس از پایان دوره تحصیلشون بر می گردند. مثل امیر خان خودمون!!!!

راستی! به امید روزی که فرهنگ عمومی اینقدر بالا بره که مجبور نشید توی پمپ بنزین سپر به سپر جلویی حرکت کنید!

ممنونم دوباره به اینجا سر زدید و امید وارم دفعه أخر نباشه.
امیر اصلا ژیداش نیست که ما بفهمیم چند سالشه! دیدیش سلام مارو هم بهش برسون.

مصطفی دوشنبه 28 شهریور 1384 ساعت 15:12

اگه بشه در قالب جدید از رنگ کرم هم استفاده کنید بهتره. در ضمن تو کار جور کردن کتاب هم نیستم. اگه خواستید بگیدذ تا به طرف یه حال مشتی بدم که دیگه به شما توحین نکنه.

کورش دوشنبه 28 شهریور 1384 ساعت 23:24

تیریپ این پست این بود که شما

علیرضا انصاری سه‌شنبه 29 شهریور 1384 ساعت 07:14

سلام:
حرفتون راجع به معروفیت و افت در کار رو کاملا قبول دارم. ۱۰۰٪.
شما از سیاوش قمیشی و ... مثال زدین. ولی به نظر من راس همه امثال اول اول گوگوشه!!!!

علی درویش سه‌شنبه 29 شهریور 1384 ساعت 21:25

سلام ...
در مورد افول ۲ تا مطلب :
۱ : موافقم چون به وضوح تو نوشته های خود شما هم دیدم این اواخر !‌
۲ : مخالفم چون دلشدگان و بید مجنون را کارهای ضعیفی ندیدم بلکه قوی !
آلبوم جدید سیاوش هم نشنیدم ولی میدونم که عزیزی هست به اسم محسن چاووشی که صداش با سیاوش مو نمیزنه و جدیدا هم کاست جدیدش اومده ... مطمئنی خود سیاوش بوده ؟

به هر کی زورم نرسه به تو که می رسه !
قد قد نکن بینیم بابا !!!
نوشته های من ضعیف شده؟! وایسا از نزدیک ببینمت ...

صادق جمعه 1 مهر 1384 ساعت 00:23 http://restart.blogsky.com

آلبوم اخر گوگوش هم از این قاعده مستثنی نیست! منظورم مانیفست هست ...

علی سه‌شنبه 8 آذر 1384 ساعت 15:38

سلام
من امروز (۸۴۰۹۰۸) دیدم که دنبال کتاب تائوی فیزیک می گردید.
اگر هنوز پیدا نکرده اید به من ایمیل بزنید تا فکری برایش کنیم. کتاب بسیار خوبیست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد