رویای دیگر

سرمایه هر دل حرفهایی است که برای نگفتن دارد. «دکتر شریعتی»

رویای دیگر

سرمایه هر دل حرفهایی است که برای نگفتن دارد. «دکتر شریعتی»

حالم بده

 

نخست آنکه

رویای من بسر اومده ، حالم بده

سر رفتنو چه خوب بلده ، حالم بده

 

و دوم آنکه

یادش بخیر ، دبیرستانی بودیم و اهل حافظ و سعدی . با یکی از دوستان "کری" داشتیم. از مریدان مولانا بود بعد هفت قرن! منم که حافظی ، شدیدا. بهش می گفتم:

دلی که غیب نمای است و جام جم دارد ......

می گفت: کز دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست

اشعار سعدی رو هم دوتایی دستکاری می کردیم! یادش بخیر!

ما را همه شب نمی برد خواب        ای ساکن روزگار مرداب

در بادیه جوجکان بمردند                 وز شیر به لوله می رود آب

یه شعر گفتیم در بزرگداشت عظمت مقام معلم!

معلم قافله سالار عشق است / معلم پیر میدان دار عشق است

معلم گوشه ی تالار عشق است / معلم عنکبوت غار عشق است

منتها دیگه " رویای من بسر اومده "

 

سومین موضوع

یه شعر در وکردیم در ارتباط با سقوط هواپیمای سی یکصد و سی که شاید بذارم رو وبلاگ. دروغ و راست و شایعه و حقیقت قاطی شده. فعلا بحث اشکال در سیستم اکسیژن رسانی هواپیما مطرح شده و اینکه افراد قبل سقوط خفه شده بودن . که اگه یه نفر سوار این هواپیما شده باشه می فهمه حرف چرتیه. چون کابین این هواپیما اصولا pressurize نمیشه. نظامیه انگار. و به این فرض میشه رو هوا درش رو باز کرد همون طور که بارها دیدین چترباز ازش می پره.

 

و چهارمین حرف

شبیه خاطره نیستی ، حوصله سر نمی بری
از خواب و از رویا سری ، حتی خوش سلیقه تری

 

مطلب پنجم

این خالی بندی مدالهای اتمی اینشتین هم کلی جوک شده! همه می گن اصلا این مساله چی هست؟! کلی هم تکذیبیه.  از قرار معلوم یک گاف بزرگ بوده. حتی انگار "مدل" ، " مدال" گفته شده. سایتهایی هم که از این خانم "سروستانی" نقل مطلب کرده گویا ساختگی هستن.

یه چیزی تو مایه های نمایشگاه پارسال ژنو که " دو تن را ایستانیده بودند که دو پیک هستند و از بغداد آمده اند" که معلوم شد اصلا اعتبار بین المللی نداشته و یک نمایشگاه محلی بوده. و برای یک سری انگار مزایایی داشت.

ما متخصصیم در این زمینه ها. یک نفر که در کشور ما کلی به دانشمندی و کارهای مهم معروفه ، کلا همه دستاوردها و مدارکش خالی بندیه. اسم نمی برم چون موضع گیری میشه. یکی از این موسساتی که الکی مدرک دانشگاهی صادر میکنه برای آدمای عشق مدرک ، بهش دکترا داده بوده ! حتما می دونین ، هنوز هم در خارج از کشور جاهایی هست که مدرک می ده بعنوان تفنن.

 

ششم

آخه چرا؟! این درست نیست! باز هم چلسی و بارسلونا خوردن بهم اونم در اولین مرحله حذفی.  عین پارسال. من که می گم عمدیه. از این یوفای پدرسوخته هر چی بگی بر میاد! باید این بازی انجام میشد ولی فقط در فینال. واقعا نمی دونم در چنین بازی ای طرفدار کدوم هستم ولی یه چیزی ته دلم می گه بارسلون !

من فکر کنم مراسم قرعه کشی جام جهانی توی لایپزیک خالی از تقلب نبوده . اگه حال داشتم یه دفه مستنداتم رو می نویسم. البته حال بحث ندارم که یکی بیاد و دلایل رو رد کنه . یه جا گفتم سفر انسان به کره ماه در سال 1959 دروغ بوده و فیلمها و عکسها ساختگی و در استودیو ها گرفته شده، کلی مخالف پیدا شد. انگار فحش داده بودم! یا اینکه این حضرات ، پسرخاله کالینز و آلدریچ بودن!

 

آه آخر، باز هم آخر

 

دست ها افتاده ، سرها خمیده
چشم ها خشکیده، عطرها پریده
ماه هم دورِ دور ، آه اما نزدیک
روز هم بی روزن ، سرد ، سرد و تاریک
چه سرد و تاریک

 

منصور

 

نظرات 6 + ارسال نظر
نرگس جمعه 25 آذر 1384 ساعت 23:36 http://azrooyesadegi.blogsky.com

این حل معمای اینیشتین واسه من خیلی جالب بود...من تا حالا نشنیده بودم چنین چیزی رو باید برم از اساتید گرامی بپرسم اگه اونها هم بدونند.... اخ اگه الان اینیشتین زنده بود میدونستم باید چیکار کنم هرچی میکشیم از دست خودشه...روحش شاد پی:)))))))))))

کورش شنبه 26 آذر 1384 ساعت 23:09 http://www.vulturek.blogsky.com/

از الان چشم بسته روی چلسی شرط می بیندم. سر شام توی بانی چاو !!!

علی درویش شنبه 26 آذر 1384 ساعت 23:28

سلام ...
بی صبرانه منتظر ارائه مدارک شما از تقلب مراسم قرعه کشی جام جهانی هستیم !
محض اطلاع خلبان پرواز c-130 فامیل ما بوده ... !!!
آقای آقاخانی ... این دختره یه مسئله جعلی رو حل کرده این همه زدن تو سرشون ... یادش به خیر من یه راه حل برای دایره فویر باخ دادم و هیچ جا ثبت نشد و هیچ کس تقدیر نکرد و اون استعداد سوخت و من الان تساوی دو تا مثلث یادم نمیاد ... نمی دونم هفته پیش متوجه شدید یا نه که اگر ذهنی برای هندسه داشتیم ارثی بوده نه اکتسابی ...

زت زیاد

مریم یکشنبه 27 آذر 1384 ساعت 17:21 http://maryampoem.persianblog.com

چقدر نوشته هات بهم مربوطن!! ولی این جوریشم جالبه! موفق باشی! ( ببخشید پا برهنه پریدم وسط )

گلی دوشنبه 28 آذر 1384 ساعت 16:41 http://golbanoo.blogfa.com

من یه نتیجه اخلاقی از این پست می گیرم اونم اینکه همه چاخان می گن!:پی

شاگرد قدیمی سه‌شنبه 29 آذر 1384 ساعت 15:08 http://shaberatik.blogfa.com

سلام اقا منصور
بعد از مدتی اومدم تو بلاگتون سبکتون عوض نشده و این خوبه من بازم از این سبک نوشتن استقبال می کنم. منو یادتون میاد ..... بگذریم ... یه سر به ما بزن فعلا خداحافظ ....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد