رویای دیگر

سرمایه هر دل حرفهایی است که برای نگفتن دارد. «دکتر شریعتی»

رویای دیگر

سرمایه هر دل حرفهایی است که برای نگفتن دارد. «دکتر شریعتی»

ان الحسین علیه السلام مصباح الهدی و سفینه النجاه

 

خداوند را می خوانیم به اینکه در این ماه ، توفیق درک معارف اهل بیت و خو گرفتن بیشتر با فرهنگ حسینی را روزی ما گرداند.

فرا رسیدن ماه عزای سیدالشهداء را به تمام خوانندگان عزیز تسلیت می گویم.

 

 

أیُّها السائرون على نهجه... اسمعوا ما یقول أئمتکم بحقّ عاشوراء، هذا هو الصادق (علیه السلام) یقول: «إنّ یوم الحسین أسبل دموعنا... وأقرح جفوننا... وأذلّ عزیزنا».

 

1

بعضی از اعضای محترم یاد بگیرن ! هر جور باشه سرشون از علیرضای دم کنکور که شلوغ تر نیست. از همه در پست دادن فعال تره. دستش درد نکنه.

2

تشکر ویژه و مخصوص دارم از دوستان و سروران عزیز و گرامی که در این مدت پیامهای تبریکشان از هر طریق که فکرش را بکنی به طرف ما سرازیر شده بود ! ای میل، اس ام اس ، آف لاین ، آن لاین (!)، کامنت گذاشتن و غیره و ذلک. این تبریکات میشود برکت زندگی ما و اینکه با دیدنشون آدم احساس بودن می کنه .

3

هیات و عزاداری و دسته راه انداختن و این حرفا خوبه ، ولی رعایت کردن حق الناس هم مهمه. این همه پرتره (!) هایی که کشیدن و به اینطرف و اونطرف نصب کردن ، من که نمی دونم این کار درسته یا نه. شما می دونین بگین. عکس های شخصیت های کربلا و معصومین و امثال آن. نمی دونم چرا کسی اعتراضی نمی کنه؟ می ترسم تا دو سه سال دیگه با این روند که داریم میریم جلو ، نعوذ بالله عکس پیامبر و خدا رو هم ترسیم کنن. اصلا بعید نیست ها  ! عین مسیحی ها. بعدشم ، این دسته راه انداختن ها و خیمه زدن و چایی دادن تو خیابون و نوارهای نوحه های آنچنانی گذاشتن با حاشیه هایی که داره. البته این چیزا به خاطر دهه محرم بنا میشه و توی دم و دستگاه امام حسین آدم جرات نمی کنه چیزی بگه ، منتها رعایت حقوق افرادی که با ماشین رد میشن واجب نیست؟ بستن خیابون اون هم به مدت بیش از یک ساعت چه جور کاریه؟ تا اونجا که من می دونم عزاداری مستحبه و خیلی هم عالی ، ولی پایمال کردن حق الناس که حرامه. چه کار باید کرد؟

خدارحمت کنه ، یکی از قدیمی های هیاتی که ما می رفتیم ، یادمه شب عاشورا ساعت دوازده –یک می رفت به زور عزاداری رو تعطیل می کرد و می گفت بیدار می مونین برای امر مستحب ، صبح نمازتون قضا میشه . و واقعا راست می گفت. تا ساعت 3 برای امام حسین سینه زدیم ، دیگه صبح نماز چی ؟!!!

4

تذکر آقا محسن در کامنتی که گذاشته قابل تامل بود . احمقی بگوید و ابلهی باور کند ، ما که نباید چیزی بگیم. کسی را که باهاش حرف می زنی و بهش اعتراض می کنی یا باهاش می جنگی یا حتی اگه می زنیش(!) ، باید ارزشش رو داشته باشه . همیشه اون صحنه فیلم گرین مایلز تو ذهنمه که معاون تام هنکس ( اسمش یادم نیست ) گرفت "پرسی" رو بزنه ( همون بچه لوسه ) تام هنکس بهش گفت : ولش کن ، پرسی ارزشش رو نداره . یعنی تو اگه با یکی دعوا هم می کنی باید طرف به دعوا کردن تو بیارزه.

5

وین ره نه قاصد می روم ...

 

منصور

نظرات 7 + ارسال نظر
نصیر یکشنبه 16 بهمن 1384 ساعت 00:32

سلام
۱. دسته ی سینه زنی در دل من
نوحه می خواند و دم می گیرد.
۲. اعضای محترم وبلاگ! فحش از دهن تو طیبات است.

علی درویش یکشنبه 16 بهمن 1384 ساعت 23:06

سلام ...

خواستم عرض کنم که دیدار مکرر شما در این ایام مایه سرور و شادمانی است . لطفا ادامه یابد !
تشکر شما رو نمی خوایم . وظیفه ای بوده که انجام شده . شام شما رو می خوایم . قول های از یاد رفته را عمل کنید .
آهای مردم ! من صد هزارمین بازدید کننده وبلاگ بودم و هنوز یک پاپاسی هم نصیبم نشده ! عزیز من ! اگر قول میدی یا حرفی میزنی عمل کنم جانم ! شما دیگه باید به مسئولیت های مهمتری برسی و احتمالا قول های بزرگتری هم داده اید !
اون قضیه بستن خیابونها هم به علت محل زدگی شماست که پر است از هیئت ها و تکایا . فکر کنم هر ۲۰ قدم یک هیئت باشد . نکته جالبی که امسال به چشمم خورد اینه که خیلی از این هیئت های اقماری یا زنجیره ای مداح ندارند و با نوار سینه می زنند ! نوار مداحان عزیزی همچون دی جی هلالی گیتور ! محمود K ! نری (نریمان پناهی) ! و ...
و اما شعر آخر از مداح گرانقدر دی جی بنیامین با همراهی هلالی گیتور به عنوان مداح مهمان !
کسی مثل تو یاری نداره
نداره نمیتونه بیاره
.....

زت زیاد

امیر فیض اللهی سه‌شنبه 18 بهمن 1384 ساعت 14:17

امیر فیض اللهی سه‌شنبه 18 بهمن 1384 ساعت 14:21

کاملا درسته. دنبال یکی می گشتم که عنوان کنه!!!

مصطفی جمعه 21 بهمن 1384 ساعت 09:01

حق الناس چیه بعضی ها حق خودشونم رعایت نمیکنن به قول یارو گفتنی عقل در بدن نباشد ...

محمد امین دوشنبه 24 بهمن 1384 ساعت 19:06

الحمد الله ما تو عزاداری مدرسه به خوبی به این نکته -حق الناس-توجه کردیم.که این هم از برکات مدیریت گذشته بود.

[ بدون نام ] جمعه 5 اسفند 1384 ساعت 18:03

در مورد عزاداری و نوار و عکس موافقم. نمی دونم اونایی که باید اصلاحش کنن دارن چی کار می کنن؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد