رویای دیگر

سرمایه هر دل حرفهایی است که برای نگفتن دارد. «دکتر شریعتی»

رویای دیگر

سرمایه هر دل حرفهایی است که برای نگفتن دارد. «دکتر شریعتی»

مثل پروانه ای در مشت ، چه آسون میشه ما رو کشت

 

1-      دیگه ماجرای پست فرستادن من هم شده چوپان دروغگو ! همش وعده ، همش وعید!

 

2-      این مدت خیلی ماجراها اتفاق افتاده که قابل به عرض باشه ، ولی مجالی برای نوشتن نبوده.از جمله مراسم بزرگداشت مقام معلم که خیلی بزرگداشت شدیم ! قسمت جالب ماجرا ، رفتن به منزل استاد خدابخش ، دبیر هندسه سال سوم و چهارم دبیرستانمون بود که می دانم خیلی از خوانندگان وبلاگ ( اگر کسی باقی مونده باشه !) دوست دارند در اون مورد بنویسم. مخصوصا حسین از کانادا !

خاطرات برایمان گفتند، رهنمودهای معلمی ، آموزشهایی که دیدند و بعد رفتند سر کلاس. خاطرات از کلاسهای مرحوم روزبه و پروفسور هشترودی و دکتر فاطمی و دیگر معلمین ایشان. حشر و نشرهایش با جلال آل احمد و مرحوم مطهری. اینکه 5 سال روانشناسی خوانده و از فرانسه مدرک تدریس زبان فرانسه داره. و 8 دفتر شعری که داره و چند شعر بسیار زیبا. پیش خودم خجالت کشیدم که دارم درمدرسه ای که ایشان معلم بودند، میرم سر کلاس و همان درس را می دهم . هندسه . دو سال معلم ما بود و نفهمیدیم که فرانسه بلد است. اونوقت من که دو دفه از جلو در کلاس فرانسه رد شدم ، تا حالا چهار بار هم برای آموزشش کلاس گذاشتم، چه برسه به قمپز درکردنها و یهو یه تیکه فرانسوی از دهن پریدنها ! یه دفه عوض «خوب» بگی :  Da'ccord 
!! داشتم فکر میکردم ، چه آدمهایی با چه توانمندی هایی و جامع بودنهایی می اومدن سر ما به عنوان معلم و  اونوقت الآن ما چه گاگولهایی رو که باید بست به گاری ، می فرستیم سر کلاس و تعلیم و تربیت نسل جوانمان را می دیم دست این جماعت و همینه که هیچی هم ازمون در نمیاد !

3-      عنوان این پست ، شعر یکی از آهنگای آلبوم جدید ابی ست . آلبوم "حسرت پرواز" یا یه چیزی تو این مایه ها! شعراش قشنگه . بالاخره شعرهای ایرج جنتی عطایی و زویا زاکاریان که بد نمیشه ولی آهنگها و تنظیم "در پیته" ! یادش بخیر، چه آثاری رو خلق می کرد و الآن چه افتی کرده. ما نشستیم و یکی از آهنگای این آلبوم جدید رو با  Dance Ejay   ساختیم. فکر کنم خود شوبرت هم همین کار رو کرده ! اینو مقایسه کنید با قطعه ناب و بی نظیر زیر که وقتی ابی در اوج بود ، خوند . از آلبوم ستاره های سربی :

 

 

کی اشکاتو پاک میکنه
شبا که غصه داری
دست رو موهات کی میکشه
وقتی منو نداری

شونه کی

مرهم هق هقت میشه دوباره
از کی بهونه میگیری
شبای بی ستاره

برگ ریزونای پاییز
کی چشم برات نشسته
از جلو پات جمع میکنه
برگای زرد و خسته

کی منتظر میمونه
حتی شبای یلدا
تا خنده رو لبات بیاد
شب برسه به فردا

کی از سرود بارون
قصه برات میسازه
از عاشقی میخونه
وقتی که راه درازه

کی از ستاره بارون
چشماشو هم میذاره
نکنه ستاره ای بیاد
یاد تو رو نیاره
                            

 

                                      «امیر فرخ تجلی»

 

شعرش دیوانه کننده است و آهنگ و تنظیم عالی از سیاوش قمیشی. شاید هزار بار این آهنگ رو گوش کردم. بد جوری با قلب و روح آدم بازی می کنه. همه چی جدیدش افت کرده ، آلبوم ها هم از این قاعده جدا نبوده اند.

 

4-      یه مدته غر نزدیم! امان از این ترافیک! باور کنید با یکسری کارهای آسان میتونن وضعیت را بهتر کنن ولی بی عرضگی حرف اول رو می زنه.

5-      بارسا قهرمان شد و روی بعضی ها کم شد و دلم خنک شد. بارسا قهرمان شد در شبی که رونالدینیو اصلا رو فرم نبود. و ژاوی نبود . مبارکه صاحابش باشه.

۶-   عشق اولین تو بودی٬ با تو من عشقو شناختم ٬ ای تو عشق آخرینم ....

  

منصور

نظرات 16 + ارسال نظر
محسن ( سرزمین آرزوها ) پنج‌شنبه 28 اردیبهشت 1385 ساعت 15:20 http://lavan.mihanblog.com

سلام دوستان عزیز
حاکم وبلاگ زیبا و پرمحتوایی هستید و همچنین قلمی توانمند ... برای شما صمیمانه آرزوی موفقیت می نمایم ...
اگر فرصتی دست داد قدم در کلبه حقیر گذارده و شرمنده نمائید ...
حق یارتون

نارنجک پنج‌شنبه 28 اردیبهشت 1385 ساعت 18:43

ای بابا ...شما همیشه در قلب مایی !

تشکر می کنم!

نصیر جمعه 29 اردیبهشت 1385 ساعت 00:21

سلام
ای عشق همه بهانه از توست
من خامشم این ترانه از توست

بقول قدیما:
بسوزد پدر عشق

علیرضا شنبه 30 اردیبهشت 1385 ساعت 02:21

چه عجب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

امروز بعد از ظهر داشتم فکر می کردم که نزدیک ۲ سال بود که با هر بار میل چک کردن ترنج رو هم چک می کردم اما الان ... دلم تنگ شده بود برای پست های ترنجی

وای من چقدر دلم برای آقای خدابخش تنگ شده :(((((

حضرت قمیشی ...

بالاخره همه خواننده ها افت و اخیز دارن.

روزگاری شد و کس مرد ره عشق ندید ...

شما آخرین دوره ای بودید که آقای خدابخش معلمتون بود. بعضی ها نتونستن تحمل کنن....

محسن شنبه 30 اردیبهشت 1385 ساعت 10:54

خدا عمر با عزت بدهد به اساتید گرانقدری چون استاد خدابخش. واقعا به عقب که نگاه می کنم بعضی معلمهامون خیلی آدمای پری بودند. باسواد، متواضع، و صبور صبور و باز هم صبور. یادش به خیر آقای خدابخش اولین جلسه درس هندسه گفت که هندسه درس درست حرف زدن است. و من واقعا درست حرف زدن را سر کلاس ایشان آموختم. انشاءالله که دوستانی که باعث شدند نسل جدید از محضر و درس این اساتید محروم شدند سرعقل بیان!!! و بجاست یادی شود از مرحوم زنده یاد استاد یزدانفر، جناب دکتر شکیبای عزیز و جناب آقای حدادی که در حوصله و صبوری بینظیر بود.

بله - ممنونم- کدوم محسن هستی؟ محسن خودمون؟!

فرامرز شنبه 30 اردیبهشت 1385 ساعت 16:35 http://classmates.blogsky.com

سلام رئیس ! بابا دلمون برای رئیس تنگ شده بود. تا حالا اینقدر غم دوری رئیس رو نچشیده بودیم.
خوبی آقا منصور؟
خسته نباشی. ایشالا از این به بعد تنهامون نمیذاری.من همیشه ترنج چک میکنم ولی نظر نمیذاشتم.حالا که فکر میکنم میبینم که اشتباه میکردم.
کارم کیش داره تموم میشه.در اولین فرصت خدمت میرسیم...

کجا میای بابا ؟! ما تازه داریم میایم کیش!

اسماعیل شنبه 30 اردیبهشت 1385 ساعت 18:29

با سلام
وبلاگ زیبای شما را عاشقانه دوست دارم
به امید موفقیت

وبلاگ ما هم شما را عاشقانه دوست دارد!

شازده کوچولو شنبه 30 اردیبهشت 1385 ساعت 18:49

سلام
باز خوش به حال شما که ندانسته از فاضلی هندسه دان استفاده کردین.ما که دانسته از اجبار سر کلاس معلمی نادان از هندسه می رفتیم.
یادم میاد همین معلممون یک روز اومد سر کلاس گفت:(هر کی تونست این مسئله ای رو که میدم حل کنه بهش جایزه میدم.من با ۲ تا دیگه از معلم های ۲ تا مدرسه مختلف ۳ ساعت وقت گذاشتیم حل نشد.)درست ۳ دقیقه از پایان نوشتن مسئله تو دفترمون نمیگذشت که یکی از بچه ها بلند شد گفت حلش کردم.معلممون وقتی راه حل اون رو دید دریغ از یک افرین!تمام ساعت هندسه اون روزمون با بد اخلاقی معلم همراه شد.

این هم که نوبرش بوده ! معلم بد باشه وحشتناکه چه برسه به این که معلم هندسه بیسواد باشه. ولی من جای معلمتون بودم یه ایرادی گیر می آوردم از طرف می گرفتم که خیال نکنه حل کرده !!!

باران شنبه 30 اردیبهشت 1385 ساعت 19:08

من یه سوال دارم که خیلی وقته تو ذهنمه !
شما چرا حکم صادر می کنید ؟ چرا نمی گید به نظر من در پیت بود ؟
آهنگ ها و تنظیم هاش به نظر شما در پیته و کارهای قبلی و شعر هاش به نظر شما دیوانه کننده و عالی !
من می دونم اینجا وبلاگ شماست و شما به کل محق برای اظهار نظر کردن .
ولی این یه طرز تفکره !
البته منم دارم حکم صادر می کنما ، ولی خوشحال میشم اگر جواب شما رو بدونم .
بازم ممنون .

دیفالت وبلاگ اینه که : به نظر من ........
همه اینا «به نظر من » داره دیگه ! من که حکم کلی نکردم. تازه ٬ قبول دارم که عجولانه ارزیابی کردم. چند بار دیگر گوش دادم و تازه آلبوم اصلی با تنظیم نهایی بدستم رسیده. نظرم عوض شده. البته در شعرها و خواننده شک و بحثی نیست ٬‌من ایرادم به آهنگ ها بود که به نظر من روح آهنگهای ساخته شده توسط افرادی چون : واروژان ٬ زولاند ٬ قمیشی ٬ نوجوکی و امثالهم را نداره.

علی اصغری شنبه 30 اردیبهشت 1385 ساعت 20:00

سلام

با بند ۲ نوشته شما شدیدا موافقم ...

من هم با شما موافقم ! شدیدا!

حسین سه‌شنبه 2 خرداد 1385 ساعت 22:46 http://totanj -e- sabegh !!

بعد از یک سال واقعا حس غریبی بهم دست داد . یه دل تنگی ساده . یه جور دلیل موندن . با یک ریتم همیشگی .
تبریک می گم .هر چند شاید به نظر دیر بیاد .
یادی از قدیمی ها . چه خوب!

خوشحال می شم یه ...

مصطفی چهارشنبه 3 خرداد 1385 ساعت 12:15

طرف n وقت یه بار پست میذاره ولی میترکونه. خوشم میاد پست دادنم مثه رانندگی از یاد رفتنی نیست. عوض این مدت رو دراوردی حاجی.

میلاد شنبه 6 خرداد 1385 ساعت 14:51

دیدم نظر زیاده گفتم منم نظر بدم دیگه
راستی کاملا با شما در مورد ابی موافقم

حسین شنبه 6 خرداد 1385 ساعت 19:50

آقا ممنون.

ما هم امسال بعد از سالها در کنار حضرت استاد روز معلم داشتیم. عکسهای خوبی هم گرفتیم. اگر خواستی بگو برات بفرستم.

رضا شنبه 6 خرداد 1385 ساعت 21:34 http://moghaddam.ir

یادم میاد حتی مدرسه نکرد اون سال‌های آخر مثلاً برای رفت و آمد استاد خدابخش ماشین دنبال ایشان بفرستد، مطمئنم ایشان حتی اگر با وانت نیسان هم دنبالشان میرفتی ناراحت نمی‌شدند!
و شاید خود استاد پیاده روی را ترجیح می‌دادند..
مهم نیست...
مهم اینه که الان
اون آقایی که میره سره کلاس سعی کنه خوب باشه، همین...

دانشجو چهارشنبه 31 خرداد 1385 ساعت 23:58

عاشق شدی کاش ندونونه حرف دلت رو نخونه
خدا یه زنی به این بنده خدا بده یه زنی به این بنده خدا!!
خواستی پاکش کن
ولی خخداییش اخره معلمی(اینو جدی گفتم)
بای

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد