رویای دیگر

سرمایه هر دل حرفهایی است که برای نگفتن دارد. «دکتر شریعتی»

رویای دیگر

سرمایه هر دل حرفهایی است که برای نگفتن دارد. «دکتر شریعتی»

آقای اصلانی!

 

1- یکی از دوستان عزیزم که چند وقته ندیدمش و تلفنی ارتباط داریم – آرش – که نمی دونم وبلاگش فعال هست یا نه . یادمه یک بار تو بلاگش نوشته بود ( نقل به مضمون) : "فایده خوردن نیم کیلو آلبالو و کلی گوجه سبز و توت ، اینه که می فهمی مسیر اتاق تا دستشویی چند قدمه ، ساعت دو نیمه شب بارون زده ،  ساعت 3 و پنج دقیقه اذان را کامل می شنوی و ساعت 4 آتش نشانی از خیابونتون رد شد ! "

که نقل دیشب من بود ! که نمی تونم خوردن این چیزا رو کنترل کنم !

 

2- ایرانسل هم دیگه با این تبلیغاتش تهوع آور شده! هر کانالی می زنی ایرانسل . امشب داشت ایرانسل در رباط کریم رو تبلیغ می کرد! مطمئن باشید به این تبلیغ هم می رسیم که : نون خشک بیار ایرانسل ببر!

الغرض اینکه پر ایرانسل به ما هم گرفت. صاحبخونه عزیزتر از جانم ، پشت بام را اجاره داد به ایرانسل برای نصب آنتن . مفت ، ماهی یک و سیصد ! ما هم طبقه آخر. سرویس شدیم توسط عملیات ساختمانی این عزیزان . بکوب بکوب، ببر بیار ، تیر آهن و مبلگرد. آنتن 12 متری کلی دنبک دستک می خواد و کلی تاسیسات جانبی. به صاحبخونه عزیز هشدار دادم با بالا رفتن آنتن ، همسلیه ها می ریزن و کار را می خوابونن . اونوقت اینهمه هزینه فونداسیون و غیره به باد می ره . به .... مبارک هم حساب نکرد !! و همان شد که گفته بودم. با آژان و آژان کشی و دعوا و خلق تنگی و ...  همسایه ها پیش بردند کارشان را. و ایرانسل رفت و دام بر مرغ دگر نهاد. و  این بود ماجرای ما و ایرانسل.

 

3- حرف که زیاد هست برای زدن ، ولی خلقمان تنگ میشه ! سهمیه یندی و مجلس و دولت و مسکن و قطع اس ام اس و کنکور86 و غیره و ذلک. که نمیشه گفت. چون هم افهام سوزد هم بیان. ترجیح می دم یکی از تراوشات مشعشعانه ذهن مبارک را طرح کنم. که بند بعدی است.

 

4- می خواهم ثابت کنم زندگی یک آدم بسیار خر پول ( همان مولتی میلیاردر خودمون که از این به بعد آقای اصلانی صدایش می کنیم) در ایران با یکی مثل من تفاوت چندانی ندارد. فقط آسایش اتومبیل سواری آقای اصلانی از آر دی سواری من بیشتر است. همین !  و در عرصه های مختلف دیگر تفاوتی ندارد. بشنوید استدلال را:

 

الف –  مساله خورد و خوراک ،

من و آقای اصلانی کم و بیش غذا یک چیز می خوریم. تازه عمرا آبگوشت مامان من گیرش بیاد یا قیمه بادمجون مادر خانمم ( این قسمت را از ترسم نوشتم !) مثلا او چه رستورانی  میره که من نمی رم؟ یا از کجا غذا می آره که من نمی تونم ؟ این از این.

ب- مساله خانه ،

خونه من 70 متره و خونه او پنت هاوس 700 متری. از این که اختلاف شدیدتر نیست. تو خونش چه می کنه؟ در آنِ واحد در 8 تا مکان که نیست! یک جاست. روی یک مبل نشسته که من دراز کشیدم و زیر سرم متکاست و راحت! ریلکس ترین حالت! و یانگوم می بینم که او هم می بینه. یا ماهواره می بینه که من هم می بینم ( این قسمت رو دیگه مجبور شدم خالی ببندم که کم نیارم!)

ج- مساله پوشاک ،

من و آقای اصلانی هر دو یک دست کت و شلوار می تونیم بپوشیم. هر دو هم از هاکوپیان می خریم. اینم فرق نداره.

د- مسافرت ها ،

آقای اصلانی می ره تور اروپا و آنتالیا و جنوب فرانسه. درسته؟ من با رفتن به تنگ ارم بوشهر و بندر دیر و خورموج ، عشق دنیا رو می کنم. مگر نه اینکه لذت بردن و احساس خوب داشتن یک چیز درونیه؟

هـ - وسایل زندگی ،

کلید پریز هاش اسپانیاییه ، کاسه توالتش از ایتالیا اومده. ظرف غذاش فلان طوره ، دکور اتاق خوابش چنان جوره. کلید پریز باید چراغ رو خاموش روشن کنه، چه فرقی داره کجایی باشه؟! کاسه توالت باید .... چه فرقی داره مال ایتالیا باشه یا مال پارس سرام؟! و الی آخر. پس در این موضوع هم من و آقای اصلانی فرقی نداریم.

فقط می مونه ماشین آقای اصلانی که بی ام و 630 است و من آر دی. که اون سوار میشه پرواز میکنه. فقط فرقمون همینه !

و دیگر اینکه هر دو باید صف پمپ بنزین وایسیم ، هر دو باید توی خیابون خشونت و فحش مردم را تحمل کنیم، هر دو در ادارات بهمون توهین میشه ، هر دو در آلودگی هوا تنفس میکنیم، هر دو می ترسیم زن و بچه مون تنها از خونه برن بیرون ، هر دو .... که می بینید مشترکاتمون بیشتر از مفترقاتمون  است. پس چرا زور بزنیم که پولدار بشیم؟ بخاطر یک ماشین سواری ناقابل که تازه اونم بنزین نداره که راه بره !

 

منصور

نظرات 20 + ارسال نظر
محمود شنبه 9 تیر 1386 ساعت 13:54

نوشته ات ایول داشت. کم نیاوردنت هم همینطور.

ز.م شنبه 9 تیر 1386 ساعت 18:27

یه فرق دیگه هم دارین.اینکه اقای اصلانی تو خونه ی خودش زندگی میکنه و دغدغه ی بی خانمانی و اسباب کشی و بده بستون با صاحب خونه رو نداره ولی شما چی؟؟؟

parsa2005 یکشنبه 10 تیر 1386 ساعت 00:38 http://parsa2005.blogfa.com

سلام.
نگاه به یک سالگی رسید... کمی تحویلش بگیرید!

UnKnown fortune Teller یکشنبه 10 تیر 1386 ساعت 22:17

از فرقهای ظاهری تون هم اگه بشه گذشت ( که اصلانی حتما بهتره) به فرقهای باطنی تون می رسیم که در اون زمینه هم اصلانی لازم نیست دستشویی رو آباد کنه اما شما... در مورد فرقهای معنوی تون هم همون لذت بردن از سفر صادقه . مگه نه؟

رضا دوشنبه 11 تیر 1386 ساعت 00:33 http://moghaddam.ir/nahan

حکایت اصلانی این همه توضیح نمی‌خواد، من واقعاًً بهش رسیدم

آرش طباطبائی دوشنبه 11 تیر 1386 ساعت 05:39 http://zendeginame.blogsky.com

سلام
این آرش کیه که من نیستم؟ چندتا چند تا ؟ با همه هم که از راه دور راستی وبلاگ من فعاله!

2- خوب شد که ایرانسل نیومد اونجا! وگزنه من عمو نمیشدم!

3- ....
3- احتمالا یه فرق دیگه هم دارید، ایشون با ایران چک 100 تومنی طهارت... ولی شما با همون دستمال نرمه خودمون... و اساسا دستمال نرمه خیلی نرمتر از انواع اسکناس و تراول چک هست.. پس خوش به حال شما!

آرش طباطبائی دوشنبه 11 تیر 1386 ساعت 05:40 http://zendeginame.blogsky.com

ببخشید که من بلد نبودم تا 4 بشمارم!

شازده دوشنبه 11 تیر 1386 ساعت 23:37

نوشتت کولاک بود ....
البته یه فزق دیگه هم وجود داره اون تو پارکینگ خونش ۳ تا ماشین داره که به ۲ تاش احتیاجی نداره پس جمعا ۳ تا کازت سوخت داره و اصلا نگران سوخت خودروش نیست.

سید علی سه‌شنبه 12 تیر 1386 ساعت 10:39

واقعا کولاک بود.بسیار نشاط رفت و نعره ها زدیم!!!

این ایرانسل هم واقعا شورش رو درآورده دهن ما رو هر روز سرویس میکنه!

میلاذ سه‌شنبه 12 تیر 1386 ساعت 11:20

بازی بارسلونا چلسی تو نیو کمپ بیشتر حال میده یا جلوی تلویزیون ۲۵ اینچ

میلاد سه‌شنبه 12 تیر 1386 ساعت 11:21

پایینی میلاده نه میلاذ

[ بدون نام ] سه‌شنبه 12 تیر 1386 ساعت 14:09

خوب خدا رو شکر!این قضیه هم اثبات شد !

معصومه سه‌شنبه 12 تیر 1386 ساعت 14:14

و ثابت شد من هنوزم فراموشکارم ، شخص شخیص قبلی من بودم !

فرهاد کامران وند چهارشنبه 13 تیر 1386 ساعت 09:09 http://mirror.blogsky.com

یادمه بچه تر که بودم ، تمام علاقه ام از تلویزیون تبلیغتش بود. دلیلشم این بود که خیلی خوشگلتر از سایر برنامه های تلویزیون بود.

اگر شما از هاکوپیان کت و شلوار می خرید واقا باید بهتون تبریک بگم. و بگم که واسه ما هاکوپیان آخر کت و شلواره!!!


در اینکه در اثبات کردن قضایا جرج پولیا از نظریات شما الهام می گیره شکی نیست. تیری هم که رفت بارسا و دیگه اگر چلسیتون! قهرمان نشه خیلی کار سختیه.
عکس های ورود آنری به بارسا رو گذاشتم روی وبلاگ.
به وبلاگ من هم سر بزنید خوشحال می شم.
موفق باشید

فرزاد چهارشنبه 13 تیر 1386 ساعت 23:39

افا سلام مجدد عرض شد .ذیل پست مربوط به آقای حدادی کامنتی گذاشتم لطفا قبول زحمت فرمده منت نهاده پس از مراجعه ایمیلی جیمیلی چیزی به ما بزنید .از آنجا که در وبلاگتان اثری از آدرس ایمیلی نیست از این طریق شد که نوشتم. قبلن از ایمیلی که احیانن خواهید فرستاد می تشکرم.بای

‌بهرنگ شنبه 16 تیر 1386 ساعت 00:00

عالی بود
:)))

mhb سه‌شنبه 19 تیر 1386 ساعت 13:17 http://mofid27.blogfa.com/

سلام آقای آقا خانی
ما یه وب زدیم خوشحال میشیم در خدمت باشیم
اخبار....جلسه هفتگی ها .....اردو ها ......و....
ما وب شما رو در لیست پیوند های وبمون قرار دادیم
خوشحال میشیم شما هم وب مارو .....
*******
دوره ۲۷ دبیرستان مفید ۱

علی سعیدی جمعه 29 تیر 1386 ساعت 00:56

جذاب بود.

Amir Sadrossadat جمعه 29 تیر 1386 ساعت 08:17

Mansour jan,
Khili Bahal bood.

حسین جمعه 5 مرداد 1386 ساعت 15:17

آقای اصلانی 100 ملیون خرجش میشه تا بمیره اما آقای غضنفری راحت همون شب اول ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد